
Zavisnost od tehnoloških uređaja narušava poslovnu reputaciju
Jedno američko istraživanje pokazalo je da čak 42 odsto šefova ističe da gedžeti dovode do neprihvatljivog ponašanja zaposlenih u njihovim kompanijama.
– Iako „tehnološki kodeks ponašanja“ nije isti za svaku kompaniju, elektronski uređaji generalno mogu da naruše ili da uspore saradnju i komunikaciju, a ukoliko čak postoji i sloboda za njihovom neograničenom upotrebom, ipak je najpametnije da se stave sa strane u toku kontakta sa kolegama – savetuje Megan Slabinski iz Robert Half Technology, američke kompanije koja je sprovela istraživanje.
Izdvojeno je nekoliko tipova tehnološko-komunikacijskih otpadnika. Jedan je od njih jeste zavisnik od pametnih telefona. Njemu je telefon uvek (i u toku pauze) pri ruci, a najveći zavisnici će čak i u toku konkretnog, razgovora uživo, da proveravaju e-mail i odgovaraće na poruke.
Stručnjaci ističu da takvo ponašanje psihološki odbija većinu sugovornika, a jedino rešenje jeste da se uvede samokontrola:.
E-mail manijak
Iz njegova računara „javlja“ se bujica e-mailova, a sklon je preteranoj upotrebi opcije CC: u mailu, što kao posledicu ima „zakrčenje inboksa širom sveta“. Profitiraće razumnijim određivanjem prioriteta i primaoca kojima su zaista namenjeni. Takođe, ne mora baš sva poslovna komunikacija da ima „pisani trag“ – kolegu i uživo možete da pitate za pomoć.
Majstor za gedžete
U isto vreme koristi telefon, SMS i nekoliko e-mail adresa i nikada niste sigurni kako sa njim da komunicirate niti ko vam šalje poruke. Iako nije naodmet da menjate kanale komunikacije, zbunićete kolege i otežaćete saradnju ukoliko skačete sa uređaja na uređaj. Pitajte kolege koji način komunikacije im najviše odgovara i toga se pridržavajte. Ukoliko radite sa ovakvom vrstom zavisnika insistirajte na komunikaciji samo jednim tehnokanalom.
Zavisnici od smartphona
Ponašanje koje podrazumeva da ne ispuštate mobilni telefon iz ruke ni tokom razgovora sa šefom poručuje sagovorniku da je nebitan – nešto ili neko važniji mogao bi da se pojavi svakog trenutka. Vrhunac nepristojnosti je slanje SMS-ova u toku razgovora. Telefon na stolu vrlo jasno poručuje gde je usmerena pažnja.
Uhoda
Ovaj tip koristi sve raspoložive oblike tehnološke komunikacije ne shvatajući da njegovi hitni zahtevi nisu svim kolegama najvažnija stvar na svetu. Često počinje e-mailom, a ukoliko ne dobije odgovor u roku od dve sekunde, nastavlja dodatnim mailovima ili SMS-ovima u kojima „pojašnjava“ prethodno poslatu poruku. Stručnjaci naglašavaju da bi prioriteti trebalo da budu razgovori uživo i odvajanje bitnog od nebitnog.
Smetalo
Iako mu je na mobilnom telefonu stalno uključena vibracija, dežurno smetalo ipak nema stida ni granica. Zbog toga mu se javljanje na telefon čak i u toaletu ne čini neprimerenim. Najviše greši u tome što i privatne razgovore obavlja na sav glas bez obzira u kom okruženju se nalazi. Ovom tipu se preporučuje da većinu razgovora obavlja na izdvojenom mestu, ali da to svakako ne podrazumeva toalet.