Čak 85 odsto studenata izdržavaju roditelji

Krajem aprila ove godine Marketing radionice u okviru Ekonomskog fakulteta sprovela je deveto po redu istraživanje stavova studenata beogradskog univerziteta. Predstavljajući ove podatke ukazali su javnosti na mnogobrojne probleme sa kojima se susreću prilikom studiranja, ali i podstakla njihovo rešavanje.

U istraživanju je učestvovalo 910 studenata sa 25 fakulteta Beogradskog univerziteta koji su odgovarali na pitanja o uslovima studiranja, društvenim, političkim i drugim aktuelnim temama.

Rezultati istraživanja su pokazali da skoro 70% studenata nije obavljalo praksu tokom dosadašnjeg studiranja. Većina ispitanika izjasnila se da nakon diplomiranja planira da potraži posao u Srbiji (35.9%), dok bi se svega 9.1% odlučio na započinjanje sopstvenog biznisa.

Ukupan broj onih koji žele da nastave studiranje ili da potraže posao izvan granica Srbije je 26.5%, dok je taj broj prošle godine bio mnogo veći i iznosio je 66%.

Trend da studente izdržavaju roditelji nastavlja se godinama, tako da skoro 85% studenata novac za pokrivanje svojih troškova traži od roditelja, što je za 7% više nego prošle godine. Mali je broj onih koji povremeno rade (20%), a studenti se najmanje oslanjaju na stipendije ili kredite.

Zabrinjavajuće je da 62% anketiranih studenata nema poverenja ni u jednu instituciju, dok se ostatak studenata izjasnio da najviše veruje Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi (17%). Vlada, Skupština, predsednik, vojska, zdravstvo i policija dobili su u proseku po dva odsto glasova.

Marketing radionica je studentska organizacija u okviru Ekonomskog fakulteta u Beogradu. Organizator je velikog broja projekata iz oblasti marketinga i tržišnih komunikacija. Njeni članovi su studenti Ekonomskog fakulteta koji kroz realizaciju projekata stiču potrebno praktično znanje i iskustvo.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE