Počinje nova era u TV oglašavanju
Iako televizijsko oglašavanje i dalje dominira i kompanije najviše novca troše na reklamiranje na TV-u, u budućnosti će se sve više novca trošiti na online oglašavanje, pa će se razlika u vrednosti tržišta televizijskog i online oglašavanja uveliko smanjiti.
Neke glasine koje su se u poslednje vreme pojavile kažu da na tržištu TV oglašavanja u budućnosti možemo očekivati zanimljive novitete i da će, zahvaljujući tehnologiji koju razvija Intel, televizori prepoznavati korisnike odnosno gledaoce što će omogućiti znatno veću uspešnost reklama koje će se prilagođavati gledaocima.
Mnogi prigovaraju da su dosadašnji načini merenja gledanosti poprilično neprecizni, zbog čega se puno oglašivačkog novca nekontrolisano troši, a na ovaj način oglašivači bi napokon dobili precizne statistike oko toga ko prati koje programe i emisije. Takođe, prepoznavanje gledalaca otvara mogućnost za preciznije reklamiranje, pa bi se oglasi mogli prilagođavati osobama koji ih gledaju– Intelova tehnologija neće prepoznavati same gledaoce, ali će prepoznavati pol i uzrast gledaoca i na taj način mu isporučivati reklame.
Na Reutersu kažu da bi Intel ovu tehnologiju trebao da razvije u sklopu vlastitog TV servisa koji pripremaju, a Aleks Gauna, analitičar iz JMP-a veruje da, ako Intel predstavi virtuelnu mrežu i u nju implementira ovu tehnologiju, to bi moglo doneti velike promene na tržište pretplatničkih TV i kablovskih servisa koji u SAD-u vrede čak sto milijardi dolara.
Ipak, ovu kompaniju pri pokretanju vlastitog TV servisa očekuju brojne poteškoće, a najveća je nemogućnost postizanja dogovora s pružaocima usluga, odnosno sadržaja. Naime, Intel želi korisnicima da omogući TV pakete koji će imati manje kanala i biti jeftiniji, što bi sigurno uticalo na dosadašnje kablovske operatere koji u svojoj ponudi imaju stotine kanala – korisnici bi se umesto takvih velikih i skupih operatera, odlučili za Intelov TV servis koji će biti jeftiniji i imati samokvalitetne kanale.
Takva situacija ne bi odgovarala niti dosadašnjim kablovskim operaterima niti mrežama koje licenciraju programe jer, kako su rekli novinarima Reutersa, nema smisla ‘uzimati’ pretplatnike dosadašnjim partnerima i omogućiti im prelazak na Intelov servis koji će biti jeftiniji jer će na taj način i oni izgubiti deo novca.