Facebook lansira oglase na mobilnim uređajima
Facebook je počeo da „leči svoju najveću boljku“ koja je i jedan od uzroka ne tako uspešnog berzanskog nastupa najveće društvene mreže. Cukerbergova kompanija omogućila je kupovinu sponzorisanih priča u novostima (News Feed-u) specijalno za mobilne uređaje čime se prevazilazi problem nemogućnosti oglašavanja na ovoj društvenoj mreži prilikom pristupa preko mobilnih uređaja.
Platforma sponzorisanih priča prvi put predstavljena je u januaru prošle godine, dok je u decembru kompanija najavila planove da ovaj segment prenese u novosti na svakom zidu korisnika. Prilikom kupovine sponzorisanih priča, korisnici ove usluge mogu da izaberu mesto gde će se njihove reklame pojaviti: samo na desktop računarima, mobilnim uređajima ili na obe vrste uređaja. Takođe je moguće kombinovati ove opcije sa odredištima za plasman na desnoj strani desktopa.
Nagoveštaj o integraciji sponzorisanih priča u popularnom News Feed-u prvi je pomenuo Financial Times u februaru navodeći izjavu jednog izvora da Facebook planira da podstakne oglašivače da se povežu u okviru same društvene mreže, pre nego da usmeravaju korisnike van mreže.
Lansiranje ovog oblika mobilnih oglasa je obećavajući korak za Facebook, ali njegov uspeh će u velikoj meri zavisiti od toga kakvu stopu konverzije će ostvariti u odnosu na desktop verziju.
Gotovo polovina od 900 miliona korisnika Facebook-a pristupa ovoj društvenoj mreži preko mobilnih uređaja koji su do sada bili bez reklama, tako da je za Facebook od ključnog značaja razvoj ponude mobilnih oglasa.
I.M.