Nova pšenica 18,7 dinara

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nova pšenica 18,7 dinara

    Kako se bliži žetva, silosi se pripremaju za prijem novog zrna, a interes za trgovanjem pšenicom je sve veći. Po obimu trgovanja ova žitarica je protekle nedelje bila najzastupljenija roba na Produktnoj berzi u Novom Sadu.

    Hlebno žito se prodavalo po prosečnoj ceni od 24,59 dinara kilogram ( 22,77 bez PDV), što je rast u odnosu na prethodnu nedelju od 1,18 odsto. Procene da bi sledeća ekonomska godina mogla da bude neizvesna sa aspekta bilansnih zatvaranja pšenice, sve češće motivišu kupce da na terminskom tržištu kupe pšenicu novog roda. Kupovina 1.500 tona novog roda realizovana je po ceni od 18,77 dinara kiloram (17,38 bez PDV). Na osnovu ovih podataka, procene oko toga sa kojom cenom će pšenica na „spot” tržištu startovati u žetvi sada su mnogo izvesnije, ocenjuje Produktna berza.

    Tržište kukurza bukvalno stoji. Prosečna cena u nedelji za nama je iznosila 21,92 din/kg ( 20,30 bez PDV). Izvoznici strpljivo čekaju još povoljniji razvoj situacije nego što je sada, pa da agresivnije nastupe na tržištu. S obzirom šta se dešava na deviznom tržištu oni će vrlo brzo otvoriti svoju ponudu.

    Soja dosledno svim prethodnim nedeljama ima najveći rast cene. Prosečna cena trgovanja iznosila je 57,48 din/kg (53,22 bez PDV). Rast cene iznosi 2,51 odsto, ali istini za volju, realno u dolarskoj vrednosti to je praktično identnična cena kao u prethodnoj nedelji. Sojom novog roda se trgovalo „ na zeleno„ i to po ceni od 40,11 din/kg (37,14 bez PDV). Trgovalo se još i sojinom sačmom sa 44 odsto proteina po ceni od 57,23 din/kg (48,50 bez PDV).

    Produktna berza ukazuje na činjenicu da je razarajuće dejstvo pada vrednosti domaće valute očigledno. Promet od ukupno 2.750 tona robe je za 119,13 odsto veći nego prethodne nedelje, dok je finansijska vrednost prometa od 65,7 miliona dinara u odnosu na prethodnu nedelju u porastu za 62,41 odsto. Stiče se utisak da nestabilnost kursa u velikoj meri sprečava tržišne učesnike da odlučnije izadju na tržište, kažu na berzi.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE