Imate ideju? Oni će vam naći donatora
Za sve pronalazače i ljude koji imaju neku ideju i žele da je ostvare a nemaju dovoljno novca ili su im svi kojima su se obratili zalupili vrata – postoji nada: onlajn platforma www.kickstarter.com.
Reč je o „najvećoj svetskoj platformi za finansiranje stvaralačkih projekata“, kako stoji na sajtu, koji je, po izboru uglednog američkog časopisa „Time“, proglašen za jednu od šest najboljih i najinteresantnijih izuma u 2010. godini.
Za današnje stvaraoce Kickstarter je ono što je za renesansne umetnike bila porodica Mediči. Desetine hiljada ljudi širom sveta svakog meseca, posredstvom Kickstartera, daje nekoliko miliona dolara za najrazičitije ideje iz oblasti muzike, umetnosti, tehnologije, dizajna, hrane, video-igrica, izdavaštva i drugih grana stvaralaštva.
Sve funkcioniše vrlo jednostavno: ako imate neki projekat, potrebno je da ga u video-snimku predstavite na Kickstarteru, da navedete koliko vam je novca potrebno, odredite rok do kojeg smatrate da treba da skupite sredstva. Ako je vaša ideja prihvaćena, ona se prikazuje na sajtu tako da svi mogu da je vide i da pošalju novac kreditnom karticom preko sistema Amazon payments.
Ako u predviđenom roku ne ostvarite cilj, sva sredstva se vraćaju donatorima. Ukoliko prikupite neophodan novac u navedenom roku i ostvarite svoju ideju Kickstarteru ostavljate pet odsto, Amazon dobija tri do pet odsto, a nešto bi trebalo da dobiju i oni koji su vas podržali. Recimo, ako ste dobili novac da biste snimili album, možete svakome ko uloži više od 10 dolara da obećate kompakt-disk, onima sa 20 dolara majicu, a da onima koji su, recimo, darivali 500 dolara ponudite privatni koncert.
Najveći uspeh imao je e-papir sat kompanije „Pebble“, po ideji Erika Migikovskog, koji je zamislio ručni sat na kojem može da se čita poruka sa smartfona. Cilj mu je bio da sakupi 100.000 dolara, a dobio je 10 miliona.
Na polju video-igrica najviše uspeha imala je Double Fine Adventure, za koju je više od 87.000 donatora dalo 3,45 miliona dolara. U kategoriji stripa, najviše uspeha imao je „The Order of the Stick“ Ričarda Barlua, koji je dobio 1,25 miliona dolara U kategoriji dizajna na prvom mestu je doking stanica za iPhone firme „Elevation“; planirano je 75.000 dolara, a sakupljeno 1,46 miliona dorara.
Na polju fotografije uspešan je bio beograđanin Luka Knežević Strika, koji je prikupio 570 evra za izložbu „Norveška šuma“, a tražio je 500.