Bugarski autoput krade nam putnike

Bugarska će graditi još jedan autoput koji će voditi ka Turskoj. Ovi pravci oslobođeni su carinskih i graničnih procedura, pa bi Srbija mogla da imati problem.
 
Nacionalnim auto-putem od Ruse preko Velikog Trnova i Svilengrada ka Istanbulu, Bugarska će znatno popraviti sliku svoje putne mreže. Tako će čak dva putna pravca kroz ovu susednu zemlju navoditi vozače ka najvećem gradu u Turskoj. Jedan od njih je već ozbiljna konkurencija našem Koridoru 10. To je Koridor 4, koji Nemačku preko Mađarske, Rumunije i Bugarske jednim krakom povezuje sa Istanbulom drugim sa Solunom.
 
Statistika je već zabeležila minus na našim drumovima. Broj teretnih vozila u tranzitu kroz Srbiju prošle godine je u odnosu na prethodnu smanjen za 22 odsto, a prevezeno je i za 21,3 odsto manje robe. 

Zbog ekonomske krize tokom prošle godine preko graničnih prelaza Srbije izašlo je 21 odsto manje teretnih vozila, kojima je izvezeno za 25,3 odsto manje tona robe. Iz zemlje je ukupno izašlo 325.791 drumskih teretnih vozila, kojima je izvezeno 4,25 miliona tona robe. 

Broj teretnih vozila kojima je roba uvezena na područje Srbije manji je za 20,5 odsto. Statistika kaže i da vozila sa bugarskom i turskom registracijom čine 59,7 odsto svih šlepera u tranzitu kroz Srbiju. 

Naša prednost u odnosu na koridore istočnih suseda je znatno kraća trasa i ipak bolja saobraćajnica. Ali Bugarska će pokušati da iskoristi evropske fondove za razvoj svoje zaostale infrastrukture, ali i investitore iz Kine, Katara, Omana. 

Izgradnja auto-puta dužine 300 kilometara od Ruse prema Istanbulu koštaće prema procenama do jedne milijarde evra, a projekat će biti realizovan privatno-javnim partnerstvom ili koncesijom. Već je procenjena i visina putarine od 10 do 15 leva. Koncesija se u Bugarskoj daje na period do 35 godina.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE