
Odobreno 150 miliona evra za autoput
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila je Javnom preduzeću „Autoputevi RS“ kredit u iznosu od 150 miliona evra za projekat izgradnje autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora do Doboja.
Jan Fišer, potpredsednik EBRDa, na juče održanom sastanku s Antonom Kasipovićem, potpredsednikom Vlade RS, i Zoranom Tegeltijom, ministrom finansija RS, rekao je da je kredit za izgradnju 37 kilometara autoputa od Prnjavora do Doboja odobren i da je EBRD spremna da 26. aprila u Banjaluci potpiše ugovor.
Na sastanku je razgovarano i o nastavku i unapređenju saradnje između RS i EBRDa, ali isto tako ukazano na potrebu da Evropska banka za obnovu i razvoj podrži projekte iz oblasti razvoja malih i srednjih preduzeća, energetike, ekologije i transporta. Inače, tendersku dokumentaciju za izgradnju ove deonice autoputa dosad je otkupilo 30 kompanija, među kojima su i najveće evropske građevinske kompanije.
Pored deonice od 37 kilometara, biće izgrađena i 22 kilometra lokalnih i pristupnih saobraćajnica koje će biti građene paralelno s autoputem, a sve s ciljem da se obezbedi pristup svim parcelama prosečenim izgradnjom glavne trase. Na ovoj deonici planirana je izgradnja i 64 objekta, uglavnom nadvožnjaka, podvožnjaka i dva duža mosta, kao i jedan tunel u dužini od 180 metara.
U jednom od najvećih građevinskih projekata u RS, koji bi trebalo da počne već sledeći mesec, učešće će uzeti i domaće kompanije, ali će najverovatnije biti angažovani kao podizvođači radova s obzirom na to da nijedna od njih ne ispunjava uslove iz tendera. Domaće građevinske kompanije trenutno su svaka posebno u pregovorima s inostranim partnerima s kojima se žele da se zajedno prijave na tender, a po ranije postignutom dogovoru domaća kompanija koja bude izabrana angažovaće ostale da se uključe u gradnju autoputa.
Dušan Topić, direktor JP „Autoputevi RS“, ranije je rekao da su u toku pregovori svih sa svakim, kao i da će konačne odluke „pasti“ pred samo zatvaranje tendera.
Tender za izgradnju autoputa biće zatvoren 27. aprila, nakon čega se očekuje izbor najpovoljnije ponude i, ukoliko ne bude žalbi, početak radova, koji će trajati oko tri godine.
Uporedo s ovim projektom Vlada RS razgovara i s Evropskom investicionom bankom (EIB), koja je izrazila načelnu saglasnost da finansira drugu deonicu ovog autoputa od Banjaluke do Prnjavora.