Velike razlike u slanosti brze hrane od zemlje do zemlje

Količina soli u hrani šest najvećih svetskih fast fud kompanija, veoma varira od zemlje do zemlje, ukazuje kanadsko istraživanje, obavljeno na Univerzitetu Kalgarija.

Kanadski tim je ispitao sadržaj soli u 2.124 proizvoda u objektima „Burger king“, „Dominoz pizza“, „Kentaci Fried Chicken“ , „Mcdonalds“, „Pizza hut“ i „Subway“ u Australiji, Britaniji, Kanadi, Francuskoj, Novom Zelandu i SAD, prenosi AFP.

Utvrđeno je da je sadržaj soli u hamburgerima, picama, sendvičima, salatama, pomfritu itd. u Kanadi i SAD u principu znatno veći nego u Britaniji i Francuskoj.

Na primer, u kanadskim objaktima Mekdonaldsa, proizvod „čikin mek nadžits“ sadrži čak dva i po puta više soli nego u britanskim.

Višak kuhinjske soli u ishrani dovodi se u vezu s povećanim krvnim pritiskom i drugim zdravstvenim problemima. Utvrđeno je takođe da smanjenje unosa ovog začina umanjuje smrtni rizik.

U kompanijama brze hrane se, međutim, često moglo čuti da im tehnički problemi prerade onemogućavaju da smanje sadržaj soli u svojim proizvodima. Kanadsko istraživanje pokazuje da to nije tačno i da je smanjenje sadržaja soli i u brzoj hrani tehnički sasvim izvodljivo.

Vođa istraživanja Norman Kembel s pomenutog univerziteta, ističe da je očigledno da „dobrovoljni napori“ na redukovanju soli u hrani nisu dovoljni i da bi država morala da se umeša u ograničavanje sadržaja tog začina u brzoj hrani, a ne da to značajno zdravstveno pitanje prepusti isključivo proizvođačima.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE