Italijani menjaju jelovnik Šumadije

Stranci, među njima najbrojniji Italijani, koji su stigli u Kragujevac dolaskom Fijata u značajnoj meri su promenili ugostiteljstvo tog šumadijskog grada.
 
Zbog toga je najveći veleprodajni lanac u Srbiji Metro keš end keri, kao najveći snabdevač kragujevačih restorana, hotela i kafića zabeležio od početka 2012. interesantne promene u potražnji određenih proizvoda. Naime, u Metro distribuitvnom centru u Kragujevcu je udvostručena prodaja testenine, mocarele, sveže rukole, kao i potražnja za biftekom.

Značajni porast se beleži i u prodaji sveže ribe: lososa za 80 odsto, orade za 150 odsto, brancina za 180 odsto, a porasla je i potražnja za svežom tunom. Sveža riba se u distributivni centar te kompanije u Kragujevcu redovno doprema dva puta nedeljno iz severnih i mediteranskog mora.

U svakodnevnoj komunikaciji sa profesionalnim kupcima, prepoznata je potreba i za novitetima u asortimanu, te je Metro uvrstio i artikle kao što su sveži kesten, sveži začini žalfija, nana i mnogi drugi. Na samom tržištu je došlo do izmena u formiranju jelovnika kao i sve veće orijentacije na internacionalnu kuhinju sa posebnim akcentom na italijanske specijalitete.

Prodaja namirnica, pića i neprehrambenih artikala za ugostiteljski sektor u Kragujevcu povećana je od početka godine za čak 20 odsto, a pojedini kragujevački hoteli beleže rekordnu popunjenost kapaciteta.

Procenjuje se da u Kragujevcu trenutno živi oko 4.000 stranaca od čega su većina Italijani.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE