
Na reklame se troši 500 milijardi dolara
Promet u svetskoj reklamnoj industriji 2011. povećan je za 7,3 odsto u odnosu na godinu ranije i iznosio je 498 milijardi dolara, prenose RIA Novosti pozivajući se na podatke agencije AGB Nilsen.
Prema istom izvoru, u četvrtom kvartalu prošle godine, promet globalne reklamne industrije porastao je za 6,2 odsto u odnosu na isti period u 2010 i iznosio je 131 milijardu dolara.
Rast reklamne industrije u Africi i na Bliskom istoku u 2011 je bio 11% (do 20 milijardi dolara). Promet u azijsko-pacifičkom regionu je porastao za godinu dana, 12 odsto, na 213 milijardi dolara. Ista stopa rasta zabeležena je u Latinskoj Americi, gde je promet u reklamnoj industriji u prošloj godini povećan na 80 milijardi dolara.
U istom periodu, troškovi reklamiranja u američkim kompanijama pali su za 0,2 odsto – na 31 milijardu dolara. U Evropi je zabeležen pad u reklamnoj industriji za 0,4 odsto – na 70 milijardi dolara.
U 2011 godini, TV je i dalje najpopularniji medij, sa 65 odsto udela u tržištu oglašavanja. Tokom izveštajnog perioda, troškovi kompanija za TV oglašavanje su povećani za 10 odsto – na 324 milijardi dolara. Pored toga, značajan porast zabeležen je u oblasti on-line oglašavanja. U protekloj godini, na internet oglašavanje preduzeća su potrošila 24 odsto više nego 2010 godine.