
Banjalučki aerodrom gubi licencu?
Banjalučki aerodrom mora do juna ispraviti tehničke nedostatke da ne bi ostao bez međunarodne licence za rad. Ovi nedostaci su evidentirani prilikom poslednjeg tehničkog pregleda, ali za njihovo otklanjanje potrebna su sredstva koja hronično nedostaju ovom aerodromu u Republici Srpskoj, godinama suočenom s velikim gubicima i gotovo potpunom obustavom aviosaobraćaja.
Jedan od najteže izvodljivih zadataka je i proširenje staze uz pistu, za dodatnih 70 metara, ali je teško izvodljiv budući da ta zemlja nije u njihovom vlasništvu, a za otkup nemaju sredstava. Međutim, to je obaveza na koju je ukazano u nalazima inspekcije, kao i na potrebu da se dogradi, pomeri i zameni deo zaštite ograde, pojača sigurnost i kupe novi aparati.
Očekuju ih poslovi za koje sada, kako priznaje uprava, mogu samo pokrenuti procedure, a bez intervetne pomoći nadležnog ministarstva i Vlade RS-a, neće moći zadovoljiti sve postavljene zahteve inspekcije.
Grant iz entitetskog budžeta za banjalučki Aerodorom na godišnjem nivou iznosi oko 900.000 maraka, a već se interevenisalo ranijih godina da ne bi izgubili međunarodnu dozvolu zbog moguće sudske blokade računa. I radnici su štrajkovima tražili isplatu plaća u punom iznosu i onih neisplaćenih iz ranijeg perioda, kao i drugih davanja. Međutim, Aerodrom Banja Luka već odavno je u finansijskim problemima, o čemu dovoljni govori i podatak da je umesto prihoda, u planu poslovanja za period od 2011. do 2013. godine projektovao gubitke.
Uprava je imala planova da se uspostave, bar u letnom periodu, određene aviolinije, ali za sada je aktivna samo jedna – do Ciriha, koju održava BH Airlines.