
Srbi se i dalje plaše onlajn kupovine
Zbog mnogih predrasuda i strahova, veliki broj građana još uvek ne koristi sve prednost onlajn šopinga, kaže državna sekretarka za Digitalnu agendu Jasna Matić.
“Jedan od razloga zašto građani ne kupuju preko interneta je strah i sumnjičavost, što je donekle i razumljivo jer se radi o novoj tehnologiji“, istakla je ona.
Matić je objasnila da “naši građani imaju visoku prosečnu starost što znači da su po prirodi sumnjičaviji prema novim stvarima, nego mlađe generacije, pa se i sporije navikavaju na novitete“. Osim toga, kako je navela Matić, u Srbiji ne postoji velika ponuda roba i usluga, kao u inostranstvu.
Prema misljenju državne sekretarke, veliki porast u kupovini preko interneta se desio onog trenutka kada su u Srbiju došle jeftine avio kompanije i tada su se građani odlučili da kupuju karte onlajn, jer su daleko povoljnije i nude veći izbor.
Porastu kupovine preko interneta doprineo je i sve veći broj internet strana za grupnu kupovinu, koji prema njenom mišljenju pružaju niz prednosti, kojih nema pri svakodnevnom pazarenju. Kada je reč o onlajn kupovini na inostranim sajtovima, Matić je kazala da to otežavaju relativno komplikovane procedura uvoza koje iziskuju dodatne troškove.
Čak ni ti troškovi, smatra državna sekretarka, nisu presudni koliko administrativna procedura kroz koju mora da se prođe, tako da osim u slučaju nekog istinski dobrog razloga i velike potrebe, kupovina preko interneta u inostranstvu nije nešto što se može sasvim jednostavno i brzo završiti, i na šta se građani lako odlučuju.
“Budući da mi jesmo suverena zemlja i imamo granicu i uvoznu proceduru za neke kupovine veće vrednosti, tu jednostavno nekog leka nema, dok ne postanemo deo Evropske unije, a onda ćemo imati ogromno evropsko tržište na kome će naši građani moći da posluju, kupuju i putuju, a da ne moraju da se bave graničnim procedurama“, naglasila je Matić.
Govoreći o strahovima, Matić je kazala da se građani najviše plaše da će im biti povučena veća sredstva sa kartice nego što je cena robe koju kupuju, ili da će njihove privatne informacije biti zloupotrebljene u neke druge svrhe.