
Kriza ne dotiče prodaju vina
Potrošnja vina na globalnom nivou je 2011. povećana za 0,7 odsto, pre svega zahvaljujući „vinopijama“ u Narodnoj Republici Kini i Sjedinjenim Američkim Državama.
Prošle godine je u svetu prodato više 241,9 miliona hektolitara, ili za 0,7 odsto više nego 2010, prvi rast u prodaji ovog alkoholnog pića od 2007, preneo je francuski dnevnik „Figaro“.
„Ovi rezultati su samo delimično ohrabrujući jer se promena u navikama potrošača odražava pre svega na najveće svetske proizvođače vina, one iz Evropske unije koji težište stavljaju na kvalitet, a ne na kvantitet. Amerikanci i Kinezi, međutim, sve više kupuju vino“, naglasio je Frederiko Kastelući, generalni direktor međunarodne organizacije za proizvodnju vina i vinove loze.
Potrošnja vina 2011. u EU je, zbog ekonomske krize, opala za oko milion hektolitara.
Italijani, tradicionalni ljubitelji vina, prošle godine su popili za 6,3 odsto manje ovog alkoholnog pića.
Španci i Britanci su takođe bili štedljiviji u pogledu vina.
U Nemačkoj je potrošnja ostala na nivou od 2010, dok Francuzi nisu želeli da se odreknu omiljenog napitka povećavši potrošnju za 3,5 odsto, mada statistike pokazuju da je takav trend postignut zahvaljujući turistima.
Prema statističkim podacima potrošnja vina po glavi stanovnika u Francuskoj je 2011. povećana na 47,4 litara godišnje, ali ako se izuzme potrošnja turista, u proseku svaki Francuz godišnje popije oko 40 litara vina, približno na nivou Italijana za koje je taj prošek bio 37,4 litara.
SAD i NR Kina su najveći kupci vina.
Od 2001, izvoz francuskih vina i alkoholnih pića u NR Kinu povećan je za 3.700 odsto.
Trgovinska razmena vina između dve države je 2011. povećana za 103,5 miliona hektolitara ili za 7,9 odsto, preneli su francuski mediji.