Jagodina dobila letelište

Aeroklub Jagodina dobio je letelište za ultralake, sportske i privredne avione težine do 5. 700 kilograma, „nukleus budućeg aerodroma za sletanje i poletanje putničkih aviona do 70 putnika“, izjavio je predsednik kluba Miladin Stevanović – Cakan.
 
„Rešenje o korišćenju letelišta, dugog 600 i širokog 60 metara, bez prepreka u prilaznim ravnima, dobili smo 8. marta od Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, a svečano otvaranje planirali smo za april, uz učešće oko 20 sportskih aviona“, rekao je on.
 
Stevanović, koji je prošle godine obeležio 50 godina aktivnog letenja i bio tri puta prvak Srbije u akrobatnom letenju u svom avionu ZLIN 526 f, podsetio je da je izgradnja letelišta na mestu „Štipljanski put“ počela u aprilu 2010. godine, uz puno razumevanje Skupštine grada i gradonačelnika Jagodine Dragana Markovića- Palme.
 
„Grad je ustupio zemljište Aerokulubu za izgradnju letelišta“, rekao je Stevanović. Pomogli su nam Elektrodistribucija, JKP „Standard“, Direkcija za izgradnju grada, podsetio je on i napomenuo da će aerodrom uskoro biti sastavni deo Generalnog urbanističkog plana Jagodine, što će omogućiti nastavak izgradnje letelišta i njegovog pretvaranja u aerodrom na koji će moći da slete avioni kakav je „lir džet“ ili putnički ATR sa 72 putnika.
 
Preduslov je izgradnja asfaltne piste duge 1.300 i široke 30 metara sa odgovarajućim zelenim pojasom, upravne zgrade sa kontrolnim tornjem, platforme za pristajanje aviona i ukrcavanje putnika i robe, benzinskih pumpi, rekao je Stevanović i podsetio da je idejni projekat za nastavak radova gotov.
 
„Ceneći važnost aerodroma za privrednu i turističku budućnost Jagodine, Pomoravlja i ovog dela Srbije na Koridoru 10, njegovu izgradnju potencira gradonačelnik Marković i tu vidimo sigurnost da će aerodrom biti i izgrađen u relativno kratkom vremenu“, optimista je Stevanović.
 
U dosadašnjim radovima na letelištu izgrađeni su hangar za avione, prilazni put, parking, rasveta od glavnog puta do hangara, kupljena je cisterna za kerozin, a najveći i najskuplji posao bilo je premešatnje vazdušne linije dalekovoda kod letelišta, dodao je on.
 
Stevanović, koji je karijeru počeo u ratnom vojnom vazduhoplovstu na aerodromu „Golubovci“ kod Podgorice, podsetio je da je Jagodina vojni i civilni aerodrom imala još pre Drugog svetskog rata, u delu grada gde se nalazi preduzeće „Juhor trans“, a koji je ugašen 1952. godine. Bilo je pokušaja 1993. godine i doneta je odluka vlasti Skupštine opštine Jagodina, da se ponovo gradi aerodrom.Ratovi, ekonomska kriza i inflacija, a kasnije uvođenje ekonomskih sankcija i agresija NATO na SR Jugoslaviju, dovele su do toga da se taj projekat nije realizovao.
 
Uz letelište u Jagodini, aerodrom u Pomoravskom okrugu, još ima opština Paraćin, među sportskim pilotima poznati „Davidovac“.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE