
Cilj Goldman Sachsa je „odrati“ klijente
Izvršni direktor američke kompanije Goldman Sachs Greg Smit je optužio rukovodioce u tom preduzeću da se prema klijentima odnose kao prema „mapetima“.
Smit je putem autorskog teksta u jučerašnjem The New York Timesu podneo ostavku na mesto izvršnog direktora i šefa za poslove u Evropi, Bliskom istoku i Africi.
Sugerišući da erozija kulture u Goldman Sachsu, posle 143 godine postojanja, preti da ugrozi opstanak kompanije, Smit je upozorio da ona treba da „ukloni moralno bankrotirane ljude“. Jedan od lakih načina da se postane lider u Goldman Sachsu je, kako piše Smit, ubeđivanje klijenata da ulože u proizvode kojih kompanija želi da se otarasi ili koji će doneti najviše koristi kompaniji.
Na sastancima na kojima bi trebalo da se razgovara o pomaganju klijentima da zarade novac, Smit kaže da uspeh klijenata „nije bio uopšte deo misaonog procesa„. Ta američka banka se pretvorila u kompaniju čiji je jedini zadatak da izvuče iz klijenata sve što se može, kaže on i dodaje da je zamenjena nekadašnja politika zarađivanja novca za klijente novom u kojoj je cilj što bolje „odrati“ klijente.
Smit naglašava da zbog toga više ne može da čiste savesti u kompaniju dovodi nove ljude ili da studentima na praksi govori kako je to divno mesto za rad. Odgovornost za tu promenu je pripisao glavnom izvršnom direktoru Lojdu Blankfejnu i predsedniku uprave Geriju Konu.
Smit se u tekstu sa nostalgijom priseća kako je pre 12 godina počeo da radi u sasvim drugačijoj firmi, čija je kultura bila utemeljena na poštenju i „prioritetnom interesu klijenata“. „Takva kultura je bila tajni recept koji je proslavio tu bankarsku instituciju i omogućio joj da tokom 143 godine pridobija poverenje klijenata“, dodao je.