Željko Zavišin, Lidl

„30 ispod 30“, Željko Zavišin: Od kase do regiona

Vođenje timova, jasni procesi i poverenje među ljudima – to je osnova posla regionalnog rukovodioca prodaje u Lidlu, koju Željko Zavišin živi već sedam godina. Krenuo je kao prodavac, a danas je zaslužan za rezultate koji se ne mere samo brojevima, već rastom ljudi. Prvu veliku priliku dobio je kao jedan od najmlađih rukovodilaca u kompaniji, a naučene lekcije danas prenosi drugima. Veruje da je trgovina dinamična koliko su dinamični ljudi u njoj – i da se najvredniji uspeh gradi kada lider zna da sluša i uči, a ne samo da vodi.

  • Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?

Oduvek sam bio zainteresovan za rad u trgovini i trgovinskim lancima. Još od mlađih dana imao sam želju da se bavim nečim što je direktno povezano sa svakodnevnim životom ljudi. Shvatio sam da mi je rad u maloprodaji izazovan, dinamičan i, što je najvažnije, orijentisan na ljude. U Lidlu sam našao kompaniju koja se uklopila u moj pogled na svet – kvalitetan rad, posvećenost zaposlenima i želja za stalnim napretkom. To mi je bila velika motivacija da ostanem i razvijam se u okviru nje.

Željko Zavišin, Lidl

  • Šta vas danas najviše pokreće na poslu?

Pokreću me kolege sa kojima radim. Kada vidim sa kojom strašću i energijom dolaze na posao, to mi daje dodatnu motivaciju da dam i svoj doprinos. Trgovina je vrlo dinamična, a ljudi koji su deo tima u Lidlu zaista menjaju atmosferu. Verujem da, kada imaš motivisane kolege, i tvoj rad postaje lakši i produktivniji. Na kraju, mi smo tu da pružimo potrošačima najbolje moguće iskustvo, a to možemo samo ako svi iz tima zajedno radimo sa istim ciljem.

  • Kako održavate motivaciju i energiju u svetu koji se stalno menja i u trenucima kada stvari ne idu po planu?

Znam da u poslovnom svetu promena nikada nije izvesna, a upravo to je ono što me motiviše. Svaka promena donosi nove izazove, a oni su prilika za rast. Kada stvari ne idu kako treba, trudim se da zadržim mir i da komuniciram sa timom. Ponekad nije lako, ali ključ je u tome da se fokusiramo na rešenja, a ne na probleme. Samo ako ostanemo pozitivni i fleksibilni – možemo da pronađemo način da prebrodimo prepreke; i u privatnom životu, volim uvek da kažem da je „čaša dopola puna”.

  • Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste ga savladali?

Definitivno je to moj prvi susret sa ozbiljnim rukovođenjem i prvi maloprodajni objekat koji sam vodio. Prilika koja mi se ukazala bila je izuzetna jer sam tada postao jedan od najmlađih rukovodilaca u kompaniji, ali je to, takođe, bio veliki izazov. Uz pomoć kolega, kao i izuzetnih mentora koje sam imao u tom momentu – od kojih su se neki našli na BIZLifeovoj listi „30 ispod 30” – sve je bilo moguće ostvariti i prevazići.

  • Da li biste izdvojili neku osobu ili neki trenutak iz svoje karijere koji je bio presudan za vaš dalji razvoj?

Sigurno bih izdvojio trenutak kada sam imao priliku da radim sa jednim od bivših regionalnih rukovodilaca koji je postavio jasnu strategiju kako da se unapredi efikasnost celokupnog tima. To je bilo vreme kada sam shvatio koliko je važno imati dugoročnu viziju i kako ona može da oblikuje svakodnevne aktivnosti. Naučio sam da se ne treba zadovoljiti trenutnim rezultatima, već da treba kontinuirano ulagati u sebe i tim, kao i da uvek treba razmišljati unapred.

  • Na koje dostignuće ste najponosniji u svom poslovnom putu?

Definitivno, na poziciju na kojoj sam danas – regionalni rukovodilac prodaje. Ne zato što nosi titulu, već zato što mi daje priliku da svakodnevno utičem na ljude, razvijam timove i budem deo nečijeg profesionalnog rasta. Najveće zadovoljstvo mi je kada vidim kako ljudi oko mene napreduju, preuzimaju inicijativu i postaju sigurniji u sebe – jer znam da sam imao makar i malu ulogu u tome. Za mene, to je uspeh koji ima trajnu vrednost.

Željko Zavišin, Lidl

  • Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?

Za pet godina vidim sebe kao osobu koja je još više unapredila svoje veštine liderstva, a ujedno i kao deo kompanije koja se konstantno razvija. Možda ću imati još veću odgovornost, ali svakako želim da ostanem u kompaniji u kojoj sam sada, jer verujem u njen pristup i njene vrednosti. U industriji bih voleo da vidim više fokusiranja na održivost i odgovoran pristup kako prema zaposlenima tako i prema potrošačima i planeti. Trgovina mora da postane još efikasnija, digitalnija, ali i da očuva ljudski pristup, koji je danas ključan, i sačuva budućnost za nove generacije. 

  • Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?

Zato što verujem da se kvalitetan sistem, karijera i lični razvoj mogu graditi i u našoj zemlji – uz prave ljude i pravu kulturu rada.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Stefan Jovanović, Zoran Rašić / BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE