
„30 ispod 30“, Maša Kosanović: Kada ljudi daju snagu
Poverenje, timski duh i želja da svaki izazov pretvori u novu lekciju – to su stvari koje Mašu Kosanović drže u marketingu već šest godina. Od programa „Mladi lideri”, kao apsolventkinja, do uloge menadžerke u Danubiusu, gradila je karijeru kroz različite sektore i projekte. Posebno je ponosna na kampanju „Nonna testirala. Nonna gustirala”, koja je promenila način komunikacije brenda s potrošačima. Van posla, uči o balansu uz sina i sportsku disciplinu stečenu na odbojkaškom terenu. Veruje da autentična priča i tim koji deli znanje prave razliku.
- Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?
Kao što sam već napomenula, u okviru programa „Mladi lideri” zaposleni imaju priliku da prođu kroz različite pozicije u različitim članicama kompanije. Smatram da je to izuzetno dragoceno iskustvo, s obzirom na to da ćeš, čak i ako ne znaš tačno čime želiš da se baviš, sigurno shvatiti šta nije za tebe. Moje prvo radno mesto bilo je u sektoru korporativnih komunikacija i odmah me je fascinirala raznovrsnost situacija, svakodnevna dinamika i prostor za kreativnost. Iako sam se nakon toga oprobala u još dve potpuno različite oblasti, upravo je to prvo iskustvo probudilo najviše strasti u meni i postavilo temelje za karijeru kojom se danas bavim.
- Šta vas danas najviše pokreće na poslu?
Najviše me pokreću ljudi sa kojima radim i atmosfera u kojoj zajedno funkcionišemo, a imam tu sreću da radim u takvom okruženju. Inspiraciju pronalazim u timskom duhu, u saradnji sa kolegama, koji nesebično dele znanje, umeju da motivišu i izazovu te na razmišljanje – u najboljem mogućem smislu. Svaki novi zadatak, izazov ili prilika za učenje dodatno me guraju napred i daju mi energiju da svakodnevno dajem svoj maksimum.
Kako održavate motivaciju i energiju u svetu koji se stalno menja i u trenucima kada stvari ne idu po planu?
U svetu koji se stalno menja, naučila sam da su fleksibilnost i spremnost na učenje neophodne vrline. Kada stvari ne idu po planu, trudim se da sagledam širu sliku i podsetim se da se svaki trud isplati. U takvim trenucima najviše mi pomažu ljudi oko mene – iskreni razgovori, podrška tima i otvorenost za različite perspektive.
Motivaciju održavam tako što sebi dozvoljavam da ponekad zastanem, udahnem i podsetim se da, ako nešto ne pokušam, ne mogu ni znati da li će uspeti. Svaka prepreka je nova lekcija, a energiju crpim iz uverenja da iza svakog izazova slede nove prilike za rast.
- Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste ga savladali?
Jedan od najvećih izazova bio je kada sam, u okviru programa „Mladi lideri”, dobila priliku da radim na poziciji sa kojom do tada nisam imala nikakve dodirne tačke, niti predznanje. Iskreno, u početku sam imala veliki otpor prema toj promeni, što je, verujem, normalno za nekoga ko je još bio nezreo u poslovnom smislu. Međutim, kroz iskustvo sam shvatila da je svaki otpor prevashodno strah od nepoznatog i da svako može naučiti i savladati ono što želi ako uloži trud i bude otvoren za nove stvari. Taj izazov me je naučio da je važno izaći iz zone komfora i da se rast upravo događa kada prihvatimo neizvesnost i krenemo u nove izazove.
- Na koje dostignuće ste najponosniji u svom poslovnom putu?
Najponosnija sam na poverenje koje sam tokom godina rada uspela da izgradim unutar kompanije, jer mi je upravo to otvorilo vrata da budem deo ključnih projekata koji su oblikovali pravac u kom brend danas ide. Jedan od njih je i kampanja „Nonna testirala. Nonna gustirala”, koja nije bila samo povratak na male ekrane, već prekretnica u načinu na koji komuniciramo sa potrošačima.
Kroz nju smo pokrenuli i novu komunikacionu strategiju brenda, osvežili ton i vrednosti koje želimo da prenesemo, ali i simbolično spojili tradiciju i savremenost. Biti deo tima koji je kreirao takvu kampanju, od prve ideje do finalnog kadra, za mene je bilo više od poslovnog zadatka. To je bio dokaz da se poverenje, znanje i posvećenost prepoznaju i vraćaju kroz prilike koje te profesionalno uzdižu.
Zato sam ponosna ne samo na rezultat kampanje već i na proces koji je doveo do nje, jer upravo u tim procesima, u timskom radu i deljenju odgovornosti vidim suštinu onoga što me pokreće u poslu.
- Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?
Kako se granice industrije u kojoj radim neprestano pomeraju, verujem da će i moja karijera za pet godina izgledati drugačije nego danas – možda na način koji danas i ne mogu u potpunosti da zamislim. Ono što mi je važno jeste da ostanem u prostoru koji me inspiriše, koji mi pruža priliku da učim i doprinosim nečemu većem od svakodnevnih zadataka.
Kada je reč o samoj industriji, volela bih da se još više otvori ka saradnji sa različitim oblastima i stručnjacima – od tehnologije i dizajna do nauke i istraživanja – jer verujem da upravo ta razmena može doneti nova, sveža rešenja. Ipak, koliko god se svet brzo menjao, autentična komunikacija i iskren odnos prema potrošačima uvek će ostati ključni za uspeh brenda.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Jovanović, Zoran Rašić / BIZLife