„30 ispod 30“, Jovana Stojmenović Nedeljković: Radoznalost nam omogućava da ostanemo konkurentni i inovativni
Jovana Stojmenović Nedeljković trenutno radi na poziciji junior marketinške menadžerke u kompaniji MPC Properties i odgovorna je za marketinške aktivnosti šoping centara BEO i MERCATOR.
Tokom osmogodišnjeg rada u MPC-u Jovana se profesionalno usavršavala na različitim pozicijama: od zaduženja koja su podrazumevala rukovođenje timom na administrativnim poslovima do uloge asistentkinje u marketinškom timu. Za sve to vreme Jovana je stekla znanje i veštine, koje svakodnevno nadograđuje i razvija.
- Šta vas inspiriše i pokreće u vašem poslu?
Imam tu sreću da radim posao koji volim i mislim da je ta činjenica ključna pokretačka energija. Tu sam jer tu želim da budem. Marketing je inspirativan jer daje priliku da stvoriš promene. Apsolutno podržavam stav velikog marketara Seta Godina, koji u svojoj knjizi tvrdi da predani kreativni ljudi mogu promeniti svet. Važno je samo da uvek budemo okrenuti tržištu i potrebama, željama i snovima krajnjih korisnika, da ih osluškujemo i da popravljamo stvari, korak po korak. Upravo je to ono što mene inspiriše.

Jovana Stojmenović Nedeljković, MPC Properties
Kada je reč o samoj kompaniji MPC Properties, mogućnosti za rast i razvoj dodatno mi daju krila da nastavim da učim i, još važnije, budem podstrek mladim kolegama. Izraziti sam timski igrač i svesrdno zahvalna na okruženju u kom sam od jedne vrlo mlade osobe izrasla u, kažu, istinskog profesionalca. Uživam u izazovima koji iznova zahtevaju nove ideje i pristupe i radujem se svakoj prilici da doprinesem nečemu jedinstvenom i vrednom.
- Kako nalazite ravnotežu između profesionalnog i privatnog života?
Biću iskrena i reći da je balansiranje profesionalnog i privatnog života često izazov, posebno za majke male dece (govorim iz svojih cipela). Ima dana u kojim pored sebe imam i laptop i bebu, pa „radimo” zajedno. Tu bih se ponovo osvrnula na prethodno pitanje i na to koliko je važno da budemo sigurni u svoje izbore.
Tokom radnog vremena fokusiram se na svoje profesionalne obaveze i trudim se da budem što produktivnija. Takođe, podrška porodice i fleksibilnost poslodavca igraju važnu ulogu u održavanju ovog balansa. U trenucima kada posao zahteva dodatno angažovanje trudim se da pronađem način da nadoknadim kvalitetno vreme sa porodicom. Verujem da je ravnoteža između profesionalnog i privatnog života ključna za dugoročno zadovoljstvo i uspeh u obe životne sfere.
- Koje su vaše najvažnije životne vrednosti i kako one utiču na vaše poslovne odluke?
Za mene su najvažnije životne vrednosti integritet, odgovornost, empatija i stalno učenje. Verujem da su poštenje i doslednost osnova za izgradnju poverenja, kako u privatnim tako i u poslovnim odnosima, ali i postavljanje ličnih granica koje čuvaju integritet. Preuzimanje odgovornosti za svoje postupke, rešenja i rezultate od suštinskog je značaja za lični i profesionalni razvoj. U poslovnom svetu to znači biti odgovoran prema timu, klijentima i zajednici. Tu dolazimo i do empatije, jer je razumevanje i uvažavanje tuđih perspektiva i osećanja ključno za uspešnu komunikaciju i saradnju. Na kraju, uvek je korisno čuti drugačije mišljenje i stav. Stalno učenje je odluka. Radoznalost nam omogućava da ostanemo konkurentni i inovativni, što je presudno u današnjem, dinamičnom poslovnom svetu.
- Koje društvene mreže koristite?
Intezivno korišćenje društvenih mreža meni, marketaru, predstavlja neizostavni deo dana. Fejsbuk, iako starija platforma, i dalje je vrlo relevantan za široku publiku i služi kao dobar podsetnik za rođendane nekih prijatelja. Ništa bez Instagrama i praćenja novih modnih trendova i lajfstajla, ali i provere svih kampanja, vizuala i trenutnih dešavanja u gradu. Koristim, takođe, i Linkedin, koji je neophodan za umrežavanje i deljenje stručnih sadržaja, kao i sve popularniju mrežu Tiktok, gde pratim trendove, izazove i korisnički generisan sadržaj. Moram priznati da me često neki sadržaj nasmeje, ali uporedo naučim i neki novi trik. I za kraj, Pinterest, mrežu koja je meni odlična za inspiraciju i planiranje. Koristim je za deljenje i pronalaženje ideja. Volim i da kreiram sadržaj i često se „igram” različitim alatima. Opušta, zabavlja i, naravno, pomaže da budem u toku sa trendovima u struci.
IMA DANA KAD PORED SEBE IMAM I LAPTOP I BEBU, PA „RADIMO” ZAJEDNO
- Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili iz neuspeha?
Prva važna lekcija jeste da moramo da prihvatimo da nećemo uvek donositi ispravne odluke – jedini način da uspeš jeste da pokušaš i da nastaviš da pokušavaš. Čak i ako pogrešiš, naučićeš nešto novo i znati kako sledeći put nećeš da postupiš. Umesto straha od novog neuspeha – imaćeš dovoljno hrabrosti i snage da do onoga što želiš dođeš drugim putevima, na drugačiji način. Porazi i greške sastavni su deo života. Ako ne možeš da ih izbegneš, možeš da ih preokreneš u svoju korist. Neuspeh često signalizira potrebu za promenom strategije ili pristupa, što može dovesti do boljih i inovativnijih rešenja. Ne plašim se grešaka.

Jovana Stojmenović Nedeljković, MPC Properties
- Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji i da li je ta odluka bila teška?
U Srbiji sam ostala zbog optimističnog stava, dobre prilike i emocija. Naime, verujem da Srbija ima mnogo talentovanih ljudi, koji zajedno mogu raditi na boljoj budućnosti, i smatram da je naša zajednička odgovornost da iskoristimo taj potencijal za unapređenje i dalji razvoj naše zemlje. Priliku za kontinuirano učenje i mogućnost daljeg usavršavanja dobila sam u svojoj kompaniji, te sam kroz saradnju sa brendovima u okviru našeg portfolija uspela da upoznam različita tržišta i industrije. Naravno, ono najvažnije – ovde je moj dom. Porodica i prijatelji su, po mom mišljenju, važan oslonac i ključni faktor za sreću.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić