Iva Jocić - Yettel bank

„30 ispod 30“, Iva Jocić: Rast počinje tamo gde prestaješ da znaš sve odgovore

Rast počinje tamo gde prestaješ da znaš sve odgovore – princip kojim se Iva Jocić vodi kroz karijeru, ali i kroz svakodnevicu. Kao Communications & ESG Manager – Yettel Bank, veruje da se bankarstvo mora menjati iznutra: da bude digitalno, održivo i ljudsko u isto vreme. Ljudi, otvorena komunikacija i spremnost da uči čak i kad stvari ne idu po planu – to je ono što je pokreće. Umesto da samo posmatra promene, Iva bira da ih stvara, baš ovde, gde se oseća svojom – u Srbiji.

  • Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?

Iskreno, ne bih to nazvala klasičnim okidačem – više je to bio splet okolnosti, ljudi i trenutaka koji su bili prava karijerna navigacija. Pokreću me ljudi od kojih mogu da učim. Imala sam veliku sreću da me na fakultetu inspiriše profesorka koja mi je približila svet komunikacija, a da kasnije, kroz prve profesionalne korake, dobijem podršku mentora, sa kojim radim i danas, već šest godina. Njegova posvećenost, znanje i poverenje mnogo su značili u mom razvoju, ali i u samopouzdanju da istražujem i rastem. Nisam imala sve isplanirano, ali sam imala osećaj da sam na pravom putu – i imala sam hrabrost da ga pratim.

Iva Jocić - Yettel bank

  • Šta vas danas najviše pokreće na poslu?

Energija ljudi sa kojima radim i svest da zajedno gradimo nešto veće od nas samih. Važno mi je da posao ima jasnu svrhu i da u nju verujem. Yettel Bank je pravi „izazivač” na tržištu sa vizijom da iskoristi najnaprednija tehnološka rešenja kako bi stvorio bankarstvo koje će korisnici voleti i promeni paradigmu da je naša industrija „nužno zlo”. Stvaramo bankarstvo koje ne robuje birokratiji i procesima, već odgovara stvarnim potrebama korisnika.

U tom sistemu neprekidnih inovacija, moj zadatak je da pokrenem onaj točkić koji vraća zajednici – da procesi budu održivi, zaposleni osnaženi, a zajednica u kojoj poslujemo jača. Povrh svega, pokreće me prilika da testiram granice svojih mogućnosti i misao da ono što svom detetu želim da pokažem najpre moram da živim – to je ono što me svakog jutra diže iz kreveta.

 

  • Kako održavate motivaciju i energiju u svetu koji se stalno menja i u trenucima kada stvari ne idu po planu?

Gde je zabava u tome da sve ide po planu? Promena me ne plaši, već podseća na to da je potrebno stalno učiti, istraživati i razvijati se. Da nije tako, verovatno ne bih mogla da se bavim komunikacijama, gde se stvari dešavaju „sad i odmah”. Nema mesta za odlaganje, jer, kad zakasniš, prilika je izgubljena.

Trenutak kada shvatim da se stvari ne odvijaju po planu ujedno je i onaj kada mi je motivacija na najvišem nivou: ona iskra koja te gura napred i tera te da nađeš način kako da „ipak može”. Tada nema mesta za dramu i paniku – jednostavno, pravim novi plan, zato su fleksibilnost i radoznalost moji najvažniji alati. Uvek znam gde želim da stignem, ali sam spremna da menjam put.

  • Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste ga savladali?

Iako vrlo voljena u komunikacijama, „izazov” je kod nas u timu zabranjena reč – jer često prikriva realnu težinu situacije. Kada sam prvi put ušla u ESG, nisam imala predstavu koliko će me to transformisati. To je bila nova oblast, novi jezik, nova odgovornost. Učila sam, pitala, grešila i napredovala, a taj proces i dalje traje. Taj izlazak iz zone komfora naučio me je možda i najvažniju lekciju: rast počinje tamo gde prestaješ da znaš sve odgovore.

  • Na koje dostignuće ste najponosniji u svom poslovnom putu?

Teško mi je da izdvojim jedan trenutak, verujem u tihe trijumfe i vrednost svakog malog uspeha. Ipak, ako moram da izdvojim momenat kada me je preplavio osećaj ponosa – to bi, verovatno, bio dan kada smo zvanično predstavili novi brend i mobilnu aplikaciju Yettel Bank. Tim je disao kao jedno, a sve što smo mesecima pripremali funkcionisalo je besprekorno. I danas ponekad otvorim folder s fotografijama i vestima iz tog perioda – kao podsetnik da možemo mnogo više nego što mislimo.

Iva Jocić - Yettel bank

  • Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?

Bankarstvo za pet godina vidim kao potpuno digitalizovano, održivo i maksimalno prilagođeno korisniku. Korisnici neće morati da znaju kako izgleda banka, ali će znati da smo tu za njih kroz aplikaciju koja nudi sve što im je od bankarstva potrebno u par klikova. Digitalizacija koja ne potire ljudskost – možda bi to bio najtačniji opis razvoja industrije koji očekujem: brz, efikasan, ali pre svega empatičan.

Želim da ESG prestane da bude „tema”, a postane norma. Kad ogolimo sve fraze, skraćenice i kompleksne standarde, ostaje jedna jednostavna ideja: da kao pojedinci i kao kompanije ostavljamo pozitivan trag.

Za pet godina možda ću biti na istom mestu, ali u potpuno drugačijem sistemu – savremenijem, svesnijem. Volela bih da znam da sam u tom sistemu bila neko ko nije samo pratio promenu, već je pomogao da se ona dogodi. To nije skok – to je kontinuitet sa svrhom. 

  • Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?

Zato što mi, iskreno, nikad nije ni palo na pamet da odem. Imala sam priliku da studiram u Francuskoj – razmišljala sam o tome tačno tri minuta. Srbija, naročito jug, nosi taj specifičan spoj strasti, neposrednosti i otpornosti. Volim mentalitet naših ljudi – taj trenutak kada ono što volimo i u šta verujemo radimo celim bićem, ali znamo i da stanemo, da se radujemo, nazdravimo, zapevamo, nagradimo sebe merakom. Volim što se ovde svakodnevica doživljava emotivno. Sve to čini da se osećam kao svoja na svome. A najlepše i najvažnije stvari koje gradimo u životu gradimo tamo gde osećamo da pripadamo

Izvor: BIZLife

Foto: Stefan Jovanović/Zoran Rašić / BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE