
„30 ispod 30“, Aleksandar Pejović: Uspeh počinje odlukom da pokušamo
Aleksandar Pejović rođen je u Kotoru 1995. godine, a osnovno i srednje obrazovanje stekao je u Budvi, u Crnoj Gori, dok je osnovne akademske studije završio na Ekonomskom fakultetu Univerziteta Crne Gore u Podgorici. Svoja interesovanja na polju marketinga i finansija iskazuje još na prvim godinama studija. Za vreme završne godine studija, 2018. godine, Aleksandar se pridružio timu kompanije Nestlé u Crnoj Gori, na poziciji pripravnika u odeljenju za trade marketing. Nakon gotovo dve godine rada, Aleksandar dobija priliku da se oproba na većem tržištu, te odlazi u Beograd, gde preuzima odgovornost na poziciji specijaliste u odeljenju za trade marketing za slatki program kompanije Nestlé. Dalji tok sedmogodišnje karijere u kompaniji Aleksandru je doneo nove poslovne mogućnosti, te je danas ponosni član tima za ključne kupce u Srbiji, na poziciji Key Account Executive
- Zašto ste odlučili da karijeru razvijate u Srbiji?
Dolazak u Srbiju bio je značajna prekretnica u mojoj karijeri. Prelazak na veće i dinamičnije tržište omogućio mi je da se razvijam u oblastima koje su me interesovale, kao i da steknem iskustvo u regionalnom poslovanju. Rekao bih da Beograd možemo da posmatramo kao centralnu lokaciju u regionu, koja pruža mogućnost izgradnje karijere do nivoa koji će biti zapažen i van regionalnih granica. Kada radite u internacionalnom okruženju, imate priliku da vaš trud i vaše zalaganje budu prepoznati širom kompanije. Sada, nakon skoro sedam godina radnog iskustva i nekoliko promenjenih pozicija, zaista mi je čast da budem deo tima koji sarađuje sa kupcima širom Srbije i verujem da svi zajedno učimo, razvijamo se i stvaramo rešenja koja mogu da stanu rame uz rame sa drugim tržištima. Ovde imamo izuzetne ljude i izuzetne talente.
- Koji je najveći izazov sa kojim ste se suočili na svom putu do uspeha?
Efikasna komunikacija. Mislim da je polovina uspeha bazirana na dobrim komunikacionim veštinama. Ovo je posebno karakteristično za posao u prodaji kojim se bavim. Normalno je da se javljaju nesporazumi ili nejasnoće, pogotovo kada vaš posao zahteva kontakt sa ljudima. Da bih izbegao takve situacije, posvetio sam se razvoju svojih veština aktivnog slušanja i jasnoće izražavanja. Međutim, ovo je veština kojom moramo stalno da se bavimo i mislim da mi moji mentori mnogo pomažu u tome. FMCG industrija je brza i, što pre naučite da govorite njenim jezikom, biće vam lakše da steknete poverenje svih relevantnih strana.
- Koji je bio prelomni trenutak u vašoj karijeri?
Mislim da se tok moje karijere ubrzao u trenutku kada sam shvatio da treba da tražim i prihvatam prilike koje mi omogućavaju veću vidljivost i kontakt sa partnerima. Za takve prilike treba biti spreman. Kada se osvrnem na proteklih sedam godina, shvatam da sam se suočio i sa velikim izazovom poznatim kao „zona komfora”, koja nastoji da nas zadrži u poznatim, ustaljenim rutinama. Mislim da je važno da prepoznamo kada do takve situacije dođe, jer saradnici ne mogu uvek da znaju koji su vaši potencijali i znanje ako im to ne pokažete. Uvek imam na umu da „uspeh počinje odlukom da pokušamo”.
- Kako tehnologija utiče na vaš posao i kako se prilagođavate promenama?
U proteklih desetak godina svedočimo sve većem ubrzanju razvoja tehnologije i transformaciji načina poslovanja. Zbog složenosti i povećane konkurencije na tržištu, sada je neophodna detaljna analiza s jasnim zaključcima i obostranim benefitima kako bismo nekoga pozvali na akciju. Mislim da je neophodno da izdvojimo vreme kako bismo se upoznali sa novim tehnologijama i alatima koji omogućavaju brži i efikasniji rad. Ono što je ranije zahtevalo više od sat vremena sada može da se odradi za samo pet minuta. Zato verujem da napredak leži u ulaganju u znanje i relevantne podatke, umesto u operativu. Znanje je dostupno samo na dva klika od nas, pitanje je samo da li imamo volju da to znanje usvojimo i primenimo.
- Koje biste knjige, podkaste ili druge resurse preporučili za lični i profesionalni razvoj?
Od mnogo inspirativnih knjiga koje su ostavile jak utisak na mene, izdvojio bih „Atomske navike”, autora Džejmsa Klira. Ova knjiga pruža praktične savete primenjive na mnoga područja života, uključujući i poslovno okruženje. Takođe, knjiga Džona Kotera „Ledeni breg nam se topi” ističe važnost prilagođavanja promenama i predstavljanja svojih ideja drugima, što je posebno zanimljivo u kontekstu poslovnog sveta. Kada je reč o podkastima, oni su postali zamena za radio u mom vozilu i TV kanale kod kuće. Volim da slušam autore i goste i neprestano učim od njih. Neki podkasti koje bih istakao jesu „The Diary of a CEO”, u kom gostuju uticajne osobe današnjice, deleći svoje znanje, zatim „Mind Pump”, koji se bavi interesantnim temama iz sveta fitnesa i biznisa, kao i domaći „History Cast”, koji često slušam kao veliki ljubitelj istorije. Kroz knjige i podkaste imam priliku da se neprestano nadograđujem i inspirišem idejama i znanjima koje mogu primeniti kako u profesionalnom tako i u ličnom životu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić