
Počelo asfaltiranje mosta preko Ade
Na zadnjem rasponu mosta na Adi Ciganliji počelo je postavljanje prvog sloja asfalta. Kako bi za dva meseca most bio potpuno spreman za prva vozila, trenutno 25 putara radi maksimalnim intenzitetom na asfaltiranju, dok je na čitavom gradilištu prisutno oko 300 radnika.
Prema rečima Martina Štajnkilera, predstavnika izvođača radova iz austrijske firme „Por“, preko betona postavljene su trake hidroizolacije, preko kojih je sada počelo asfaltiranje.
Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kaže da se istovremeno privode kraju i radovi na konstrukciji prilaznih rampi i dela pristupnih puteva. On je naveo da je na novobeogradskoj strani gotovo završena rampa broj 5, koja saobraćaj iz Ulice Jurija Gagarina usmerava na most.
Pri kraju su i radovi na rampi broj 7, koja saobraćaj sa mosta usmerava ka raskrsnici sa Bulevarom Milutina Milankovića. Rampa broj 6 urađena je u delu preko Ulice Jurija Gagarina, a na njoj se nastavljaju radovi i ona će služiti da se saobraćaj usmerava sa mosta ka novobeogradskim blokovima, precizirao je on.
Bajić je podsetio i da intenzivno rade na izgradnji trećeg nivoa petlje Radnička, pa se spajanje sa mostom očekuje do sredine novembra. Na starobeogradskoj strani mosta, u okviru trećeg nivoa petlje Radnička, napreduju severna i južna konstrukcija ka mostu, tako da u narednih dvadesetak dana očekujemo i ovo spajanje s mostom, objasnio je Bajić.
Petlja sve bliže mostu
Ovih dana završava se treći nivo, koji će biti dugačak 365 metara. Ukupna površina svih delova petlje Radnička je oko 50.000 kvadratnih metara, od čega je više od polovine na izdignutoj konstrukciji.
Petlja Radnička u tri nivoa u krajnjoj istanci povezivaće most preko Ade, petlju Hipodrom i Radničku ulicu od Beogradskog sajma do kompleksa „Jugopetrola“, kao i trasu beogradskog metroa. To će biti vijadukt sa četiri saobraćajne trake, između kojih se nalazi konstrukcija dvokolosečnog beogradskog metroa sa stanicom.
Istovremeno se izvode i radovi na izgradnji petlje Hipodrom. Prva faza je završena krajem 2010, kada je urađeno premošćavanje pružnog prelaza, a saobraćaj se sada odvija bez ukrštanja sa železničkom prugom. U toku je podizanje konstrukcije u Požeškoj ulici na Banovom brdu. Na ovoj deonici, koja je dugačka 550 metara, završena je izgradnja prve od tri konstrukcije. Konstrukcija je izdignuta oko pet metara iznad tla, biće 17 metara široka i imaće po dve saobraćajne trake u svakom smeru, kao i revizione staze širine 1,5 metara. Ipak, u potpunosti će biti završena tek do aprila 2012. godine, što neće ugroziti otvaranje mosta na Adi i ostalih pristupnih puteva, koje je planirano do kraja decembra.