Svetski dan hrane – šestina čovečanstva gladuje

Šestina čovečanstva gladuje, veliki broj ljudi ne može sebi da priušti osnovne životne namirnice, a uzrok takvog stanja su visoke cene prehrambenih proizvoda, mala primanja i velika nezaposlenost, saopštila je Organizacija Ujedinjenih nacija za hranu i ishranu (FAO).

U svetu trenutno živi najveći broj gladnih ljudi od 1970. godine, a značajnu ulogu u povećanju broja pothranjenih osoba ima i slab prinos hane, česti ekstremni vremenski uslovi i porast boja ljudi od oko 80 miliona godišnje.

Prema podacima Svetske banke u 2010. i 2011. godini, porast cena hrane vodi skoro 70 miliona ljudi u krajnje siromaštvo, pa i nije slučajno što je ovogodišnja tema Svetskog dana hrane 16. oktobra „Cene hrane: od krize do stabilnosti“, navedeno je na sajtu Instituta za javno zdravlje Srbije „Milan Jovanović Batut“.

Veliki broj ljudi ne može sebi da priušti osnovne životne namirnice, a nestabilne cene i siromaštvo istovremeno predstavljaju veliku opasnost za bezbednost hrane, pre svega u zemljama u razvoju.

Svetski dan hrane 2011. godine usmeren je ka ostvarivanju nekoliko ciljeva, među kojima su podsticanje nacionalnih, bilateralnih, multilateralnih i vladinih aktivnosti u rešavanju problema poljoprivredne proizvodnje, podsticanje ekonomske i tehničke saradnje među zemljama u razvoju, podsticanje učešća seoskog stanovništva u odlukama koje utiču na njihove živote i povećanje svesti u problemu gladi u svetu.

Stabilnost tržišta hrane zavisi od ulaganja u poljoprivredu, naročito u zemljama u razvoju u kojima živi više od 90 odsto gladnih i u kojima proizvodnja hrane treba da se poveća za 50 odsto do 2050. godine, kako bi se zadovoljile potrebe u ishrani rastuće populacije.

Svetski dan hrane obeležava se svake godine 16. oktobra sa ciljem podizanja svesti i širenja informacija, ali i mobilisanja javnog mnjenja i fondova u korist globalne borbe protiv gladi.

Kampanja Svetski dan hrane – oktobar mesec pravilne ishrane, realizuje se u Srbiji od 2001. godine, uz podršku Ministarstva zdravlja, a ciljevi aktivnosti u okviru kampanje su formiranje ispravnih stavova i ponašanja pojedinaca u vezi sa zdravljem i pravilnim navikama u ishrani najšire populacije, a pre svega dece i mladih.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE