
Sve bliže spajanje puteva sa mostom preko Ade
Prošlo je dva meseca od spajanja glavnog i bočnog raspona mosta koji povezuje obale Save na Adi ciganliji, a za to vreme neimari nisu sedeli skrštenih ruku. Punom parom, na mostu se postavlja elektro-instalacija, testiraju kosi kablovi, postavlja podloga za metro, završavaju pristupne saobraćajnice – četiri uzlazno-silazne rampe sa oba kraja mosta, ali i zida jedna od najkomplikovanijih trospratnih petlji u zemlji.
Na glavnom rasponu mosta postavljena je antikorozivna zaštita na čeličnim delovima konstrukcije. Postavljaju se elektro-kablovi u samom trupu mosta, kao i montaža cevi za odvodnjavanje. Na delu konstrukcije namenjene Beogradskom metrou, betonirana je podloga, postavljena guma za zaštitu od buke, a preko nje je nasut tucanik. Na zadnjem rasponu prema Radničkoj ulici betonira se pešačko-biciklističkih staza, postavlja ivična ograda, a ispod ćuprije, mašine ruše privremene platforme.
Na terenu između Senjaka, Hipodroma i industrijskog kompleksa „Jugopetrola“, u toku je izrada 365 metara dugačkog trećeg nivoa, kojim će se spojiti most na Adi sa petljom „Hipodrom“. Kada se završi, ova građevinska gromada predstavljaće glavni deo južnog pristupnog puta mostu.
Prethodnih dana, na petlji „Radnička“, izbetonirano je devet segmenata konstrukcije na severnoj strani, dok je na južnoj konstrukciji „zaliveno“ deset segmenata. Završeno je i betoniranje prvog od šest segmenata konstrukcije kružnog toka, a paralelno teče i izgradnja stubova za beogradski metro.
Sa obe strane mosta finiširaju se i četiri uzlazno-silazne rampe. Na rampama iz Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića, u toku je izrada hidroizolacije i zavarivanje montiranih čeličnih segmenata. Sa novobeogradske strane, rade se zemljani nasipi i montaži skela za gornju konstrukciju.
Kosi kablovi podvrgnuti su merenju sila, a posle ugradnje svih završnih elemenata na konstrukciju mosta, uslediće još jedno prednaprezanje kosih kablova.
U poslednjih mesec dana završeno je betoniranje i poslednjeg, dvadesetog segmenta bočnog raspona mosta na novobeogradskoj strani, tako da je konstrukcija sada dostigla svoju punu dužinu od 964 metra. Na bočnom rasponu nastavljeni su radovi na izradi hidroizolacije, ivičnih venaca i betonskih kanala za kablove, kao i montaži barijera koje odvajaju kolovoz od pešačko-biciklističkih staza.
Petlja obuhvata 365 metara izdignutog vijadukta sa dva puta dve trake, 375 metara dvokolosečnog beogradskog metroa sa stanicom, zatim, izdignuti kružni tok sa dve trake prečnika 40 metara i više denivelisanih ulaznih i izlaznih rampi, kao i nadvožnjak u Radničkoj ulici sa dva puta tri saobraćajne trake iznad postojeće železničke pruge na mestu sadašnjeg „tobogana“. Petlja u Radničkoj ima preko 50.000 kvadratnih metara, od čega je više od polovine na izdignutoj konstrukciji.