Srbija potencijalno tržište izvoza svinjetine iz Hrvatske

Srbija će za hrvatsku kompaniju “Belje“ biti u narednom periodu interesantno tržište za izvoz svinjetine, izjavio je predsednik uprave te kompanije “Belje“ Goran Pajnić. “Kompanija u planu ima izgradnju klanice na području Baranje kapaciteta 600.000 svinja, i siguran sam da će Srbija biti zanimljiva što se tiče izvoza svinjetine jer je veliko tržište koje konzumira tu robu“, kazao je Pajnić novinarima iz Srbije posle obilaska ove kompanije.
Pajnić je, takođe, kazao da se u oblasti mlečne industrije jedino planira povećanje plasmana “Abc“ sira preko “Dijamanta“ koji posluje u okviru hrvatskog koncerna “Agrokor“. Kkao ističe, bilo je pokušaja da se svinje izvoze u Srbiju u vreme kada je u susednoj zemlji bilo problema sa nestašicom, „ali na žalost veterinarske službe obe zemlje nisu donele pravni okvir da se to odradi.“

Prema Pajniću, kompanija sarađuje sa firmama iz Srbije, posebno iz domena stočarske proizvodnje, a vlada interesovanje i za uzajamnu razmenu znanja iz ove oblasti. Naveo je da “Agrokor“, u čijem sastavu radi i “Belje“, investira u Srbiju u sve vidove proizvodnje, podsetivši da je pre godinu i po dana otvorena savremena farma tova junadi pored Novog Sada kapaciteta 1.400 komada.

Pajnić je kazao da izvoz gotovih proizvoda čini svega nekoliko procenata, i da se jedino ozbiljno izvozi “Abc“ sir, a da se u poslednje vreme pokušava i sa izvozom vina.

“Izvoz suhomesnatih proizvoda ima potencijal, ali oni su dosta skupi, pa je tržište u tom domenu ograničeno“, kazak je Pajnić.

Pajnić je kazao da članstvo u Evropskoj uniji može Hrvatskoj doneti samo prednosti.

“Hrvatska u delu poljoprivredne proizvodnje već radi po zakonima i pravilima EU, što se tiče visine podsticaja, veterinarskih standarda i drugih ograničenja i tu neće biti značajnijih promena. Sa druge strane, dobićemo ogromno tržište i biće uklonjene barijere koje za sad postoje, posebno što se tiče izvoza mesa“, naglasio je Pajnić.

Pajnić je dodao da je u kompaniju “Belje“, koja ima zaokružen proces proizvodnje “od njive do trpeze“ uloženo više od 250 miliona evra. Uloženo je u sve vidove proizvodnje, ratarsku, stočarsku, a pojedinačno najviše je uloženo u svinjogojstvo.

Direktor sektora marketinga i turizma “Belja“ Ljiljana Vajda Mlinaček je navela da je deo poljoprivrednih i prerađivačkih resursa kompanije uključen i u turističku ponudu. Posetioci koji odluče da dođu na odmor u Baranju, mogu obići put vina i sa vidikovca na Banovom brdu uživati u pogledu na beljeske vinograde i hektare obrađene zemlje. Posetioci mogu da obiđu i najveću robotizovanu farmu muznih krava u Evropi, eko centar u Kopačkom ritu u okviru koga mogu da vide nekoliko slavonsko-sremskih podolaca, autohtonu vrstu goveda koja je pred izumiranjem, a potom u obliženjem restoranu “Kormoran“ uživati u domaćim specijalitetima, čuvenom Baranjskom kulenu i beljskim vinima.
 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE