Prepoznajte osobu orijentisanu na uspeh

U engleskom jeziku postoji više naziva za osobu koja doprinosi uspehu preduzeća, a neki od najčešćih termina su „achievement/task oriented person“ ili „result/success – driven person“ (osoba orijentisana na postignuće/zadatak/rezultat, odnosno uspeh). Ne samo da osoba može da bude tako orijentisana već se govori i o preduzećima sa tako orijentisanom organizacionom kulturom.


Kako ih prepoznati
Kada takvu osobu na razgovoru za posao pitamo zašto želi da promeni posao, verovatno je da ćemo čuti nešto u smislu da već duže vreme ne uči ništa novo, da posao više nije izazovan, da svaki novi dan liči na prethodni.

Takve osobe po pravilu puno znaju iz svoje oblasti, brzo uče, posvećene su i vredne. Takođe, odlične su u rešavanju problema. Ponose se sobom ukoliko su prve u nečemu ili ako se ljudi rukovode njihovim savetima. Vole da budu uključene u donošenje novih procedura, nekonvencionalne načine rešavanja problema koji zahtevaju inovativnost i kreativnost, ali i da imaju uticaja na politiku koja se vodi i odluke koje se donose. Jedino ovoj vrsti ljudi se dešava da iskuse simptome sagorevanja na poslu.

Nasuprot njima
Suprotnost njima su osobe koje nisu motivisane samim poslom, već na posao gledaju kao na socijalnu situaciju. Takvi kandidati se na intervjuu za posao obično raspituju za detalje koji nisu u vezi sa samim poslom, kao što su beneficije, dužina godišnjeg odmora i slično. Uočljiva je i želja da više saznaju o budućim kolegama. U razmišljanju i ponašanju nisu nezavisne i često se u trenutku kada dobiju ponudu za posao može čuti da moraju prvo da se konsultuju sa svojom porodicom ili prijateljima.

Njima je najvažnije da se dobro uklope s novim kolegama i radiće tek toliko koliko je neophodno, odnosno koliko i kolega do njih i ništa preko toga.

Orijentisani na moć
Na intervjuu za posao bi trebalo prepoznati i one koji su motivisani isključivo željom za napredovanjem, ali ne i samim poslom. Prepoznaćemo ih po tome što su to verovatno jedini kandidati koji će se na intervjuu raspitivati za detalje u vezi sa organizacionom shemom u smislu ko podnosi raport kome, zatim raspitivaće se o tome koliko dugo se osoba koja će im biti pretpostavljeni nalazi na rukovodećoj poziciji, kako bi procenili koliko dugo će morati da čekaju da bi došli na njeno mesto.

Takođe, dešava se da takva osoba u toku intervjua kaže da poznaje neke direktore iz vaše firme, čisto da kao intervjuer ne mislite da je sva moć u vašim rukama, već da i ona ima određene veze koje može da povuče. Reči koje dominiraju u govoru takvih osoba su: status, nivo, imidž, reputacija, kontrola, uticaj i slično.

Kako privući ljude koji vuku napred
Prilikom oglašavanja upražnjene pozicije u kompaniji treba voditi računa i da je tekst oglasa sastavljen na način koji će privući osobe orijentisane na rezultat i istovremeno odbiti one druge.

Kako osobe orijentisane na rezultat teže zahtevnim i izazovnim poslovima, ili da kažemo skoro nemogućim misijama, to znači da što je neki posao teži to je za njih privlačniji. Zbog toga će reči poput „izazovna, zahtevna pozicija“ u oglasu za posao delovati kao okidač koji ima snagu da ih pokrene.

Ako se oglašava pozicija koja se tek uvodi u preduzeće onda to treba naglasiti s akcentom na to da budući zaposleni neće imati nikoga na koga će moći da se osloni ili pita za savet zbog čega je neophodno da se radi o samostalnoj i nezavisnoj osobi.

Insistiranje na rezultatu, težini, odgovornosti ili nestruktuiranosti pozicije će zaplašiti one koje ne želimo da se javljaju na konkurs. Ipak, ne treba preterivati u tome jer  to može da zaplaši i one koje želimo u svojim redovima ako procene da neće uspeti da isporuče traženi rezultat.

Suština je u tome da se oglas koncipira na način da se sama priroda i vrsta posla nudi kandidatima kao izazov, odnosno nagrada.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE