Most na Adi: Građevina za novi vek
Novi most preko Ade Ciganlije biće od neprocenjivog značaja za Beograd. Graditeljsko čudo, jedan od najvećih mostova na svetu s jednim pilonom, u konstruktivnom i vizuelnom smislu biće ponos i simbol glavnog grada, a žiteljima i putnicima koji dođu i prođu srpskom prestonicom daće „ubrzanje“.
Poslednji segment se stopio i povezao konstrukcije koje su prethodnih meseci i meseci, deo po deo, „rasle“ sa novobeogradske i čukaričke obale. Svečanom spajanju prisustvovao je državni i gradski vrh, a već ovog vikenda, u prelasku Save preko novog mosta moći će da uživaju i građani. Ipak, prva vozila novom ćuprijom krenuće 15. decembra, kada će biti završen i deo pristupnih saobraćajnica.
Struka je za most preko Save rekla da prema urbanističkim, saobraćajnim, ekološkim i estetskim kvalitetima predstavlja najnovije dostignuće u oblasti mostogradnje. Most preko Save omogućiće građanima da s jedne na drugu stranu reke pređu bez velikih saobraćajnih gužvi i da uštede oko 30 minuta. I intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i u Bulevaru vojvode Mišića biće smanjen za 40 odsto. Dosadašnje studije pokazale su i da će vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar grada, putnička vozila dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.
– Most kod Ade Ciganlije, kao sastavni deo unutrašnjeg magistarlnog prstena, imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze – kaže Nenad Bajić iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju. – Dugačak je 969 metara i širok 45 metara, sa pilonom visokim 200 metara.
Most bez pristupnih saobraćajnica košta oko 120 miliona evra, a sredstva za izgradnju grad je uzeo iz kredita, od Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj. Grejs period je od tri do pet godina, uz kamatu od dva odsto, dok je drugi deo novca obezbeđen iz domaćih izvora.
BEZ IMENA
Jedan broj građana predložio je da most ponese ime ubijenog premijera Zorana Đinđića, patrijarha Pavla ili nekadašnjeg gradonačelnika Beograda Nenada Bogdanović, tokom čijeg mandata je i pokrenuta priča o izgradnju tog mosta.
Veliki broj glasova dobili su i Nikola Tesla i Novak Đoković, ali gradske vlasti se još ne bave tim pitanjem.