Novi automobili nikad jeftiniji
Automobili u Srbiji, bilo novi ili polovni, gotovo svakog meseca imaju novu, pa skoro i prepolovljenu cenu u odnosu na prethodne dve godine.
U poređenju sa 2009. godinom četvorotočkaši su u proseku jevtiniji od deset do dvadeset odsto. Vlasnici auto-placeva i salona tvrde da je uzor pada cena svetska kriza, jevtinija nabavka vozila u inostranstvu i manja kupovna moć građana.
Uvoz automobila vlasnicima auto-placea isplativ je jedino ukoliko se vozilo proda u prva tri meseca. Nakon ovog perioda neminovna je prodaja po nabavnoj ceni s obzirom da nakon šest meseci od uvoza, zbog vrtoglavog pada cena, ulaze u minus.
Na gotovo svim auto-placevima najtraženiji polovni četvorotočkaši su „citroen sakso“, „reno tvingo“, „pežo 106“, „golf“ ili „polo“ od 2001. do 2003. godišta čija se cena kreće između 2.000 i 5.000 evra. S druge strane, automobili iz kategorije skupih vozila izgubili su čak i trećinu svoje vrednosti u evrima u odnosu na 2009. godinu.
Prosečan nov četvorotočkaš košta od 6.000 do 20.000 evra, dok za polovnjaka treba da se izdvoji 2.000 evra. Litar benzina je od 119 do 135 dinara, a ne treba pominjati troškove eventualnih popravki. Kada se ovo pogleda iz ugla srpskih plata, lako je zaključiti da je posedovanje automobila veoma skupa investicija. Međutim, uprkos tome, na svakog petog stanovnika Srbije u proseku dođe po jedno vozilo.