Srbija Nestleova baza za region

Kompanija Nestle planira da na jesen završi preuzimanje srpskog Centroproizvoda i nakon toga poveća proizvodnju i broj zaposlenih u toj fabrici.


Generalni direktor za Nestlea za Srbiju i Crnu Goru Sedrik Boem kaže da se završetak preuzimanja očekuje odmah nakon letnjih odmora, u trećem kvartalu 2011. godine, pošto transakciju odobri Komisija za zaštitu konkurencije.

Cena kupovine Centroproizvoda neće biti objavljena jer je to poslovna politika multinacionalne kompanije Nestle, rekao je Boem.

Prema njegovim rečima, „plan je da se zadrži proizvodnja Centroproizvodovih brendova i nastavi njihov razvoj, a povećanje obima proizvodnje zahtevaće i postepeno povećanje broja zaposlenih“.

Dodao je i da je plan da se nakon integrisanja Centroproizvoda i povezivanja sa evropskom mrežom Nestlea za istraživanje i razvoj, u fabriku u Surčinu prebaci proizvodnja što većeg broja proizvoda koji se sada uvoze u Srbiju, na primer, „magi“ supa.

„Sledeća faza biće da fabrika u Surčinu postane centar za kulinarske proizvode za region jugoistočne Evrope, koji obuhvata Rumuniju, Bugarsku, zemlje bivše Jugoslavije i Grčku. Srbija će postati Nestleova inudustrijska baza za region“, kazao je Boem.

On je dodao da je rano da se priča o nivou investicija u Centroproizvod, pošto fabrika prvo mora da se uskladi sa Nestle standardima, a ta integracija u sistem bi trebalo da traje izmedju šest i 12 meseci.

Nestle će biti u stanju da finansira sve potrebne investicije u Centroproizvod, naglasio je Boem.

Prema njegovim rečima, Nestle u Srbiji već ima „pune ruke posla“ sa razvojem poslovanja fabrike sladoleda i preuzimanjem i integracijom Centroproizvoda, tako da bi u toj fazi bilo veoma izazovno preuzimanje novih kompanija u Srbiji.

„To ne znači da nećemo razmotriti nove mogućnosti za preuzimanje kompanija u Srbiji ukoliko se ukaže prilika“, naglasio je Boem. On je dodao da Nestle kao kompanija snažno veruje u razvoj srpskog tržišta u budućnosti i smatra ga prioritetnim.

„Ranije smo samo izvozili proizvode na srpsko tržište, u drugoj fazi Nestle je kupio fabriku sladoleda od grčke kompanije Delta, a sada ulazi u treću fazu razvoja sa preuzimanjem Centroproizvoda što će usidriti prisustvo Nestlea na srpskom tržištu“, kazao je Boem.

Nestle Adrijatik, u okviru koje posluje i Nestle u Srbiji, zapošljava oko 500 ljudi i upravlja fabrikom u Staroj Pazovi. Prodaja multinacionalne prehrambene kompanije Nestle u svetu prošle godine je iznosila 109,7 milijardi švajcarskih franaka nakon 107,6 milijardi u 2009. godini.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE