Lažne torbe zaslužne za bolju prodaju originala
Omiljeni predmet ženske žudnje, torba s potpisom Louis Vuittona ili Prade, za mnoge je nedostižan san, bila recesija ili ne. Zbog toga se često poseže za kopijama koje mogu biti poprilično uverljive, a i nekoliko desetina puta jeftinije od originala.
I dok se modne kuće svim silama bore protiv lažnjaka, novo istraživanje sugeriše da bi trebali odustati od ionako uzaludne borbe! Univerzitet Nortwestern je tako otkrilo da prodaja dizajnerskih torbi raste kada se povećava i prodaja lažnih i jeftinih kopija.
Ekonomist Yi Qian osporava teoriju da prodaja svake lažne torbe znači i jedna manje prodana skupocena dizajnerska torba. Tvrdi i kako lažnjak može služiti kao besplatna reklama pravim stvarima te im povećavaju popularnost.
S njime se slaže i profesor marketinga Renee Richardson Gosline, a prema njenoj teoriji žena koja kupi jeftinu verziju skupe torbe koja se brzo i raspadne, počinje ceniti pravu stvar. Ona je otkrila kako u nekoliko godina, više od polovine žena iz srednje klase zamene kopije torbi za originale iako mnoge od njih pre nikada ne bi dale 1000 eura za torbu.
Žudnja za skupocenom torbom može biti poprilično velika, naročito kada slavni i bogati na nekom od crvenih tepiha prošetaju svoje najnovije modele torbi vrednih i nekoliko hiljada eura, a kopija je običnim smrtnicima često vrlo dostupna. Ali, pre kupovine “dobre” kopije svaka žena trebala bi se setiti kako takve torbe često izrađuju upravo siromašna deca u neljudskim uslovima.
To je i više nego dovoljan razlog za odustajanje od kupovine kopije. Srbija, baš kao i ostatak sveta obiluje lažnim torbama Louis Vuitton, Prada, Chanel, Gucci…