Francuska zabranila upotrebu reči „Tviter“ i „Fejsbuk“ u medijima
Francuska je zabranila upotrebu reči „Tviter“ ili „Fejsbuk“ na svim televizijskim i radio stanicama ukoliko nije u pitanju pominjanje ove dve socijalne mreže u smislu novinskog izveštaja, javlja Hafington Post.
Razlog ove zabrane je dekret iz 1992. godine koji govori o tome da je upotreba imena takvih servisa ustvari reklama. Kristin Keli, portparol francuskog Višeg audiovizuelnog saveta objasnila je to time da se ovm kompanijama vrednim milijarde dolara daje prednost u odnosu na slične servise koji se bore za svoje mesto na internet mreži.
„Ovo bi bilo narušavanje konkurencije. Ako bi dozvolili pominjanje Tvitera i Fejsbuka u etru, to bi otvorilo Pandorinu kutiju, i onda bi nam se javile ostale socijalne mreže i pitale nas „A zašto ne mi?““, kaže Keli.
Bloger Metju Frejzer, ovu zabranu objašnjava tradicionalnim francuskim protekcionizmom kada je u pitanju širenje američke kulture.
„Fejsbuk i Tviter su naravno američke socijalne mreže. One su u Francuskoj simbol anglo-saksonske dominacije, zajedno sa Eplom, MekDonaldom ili Diznilendom i taj ukorenjeni animozitet u francuskoj psihi u odnosu na anglo-saksonsku kulturu jednostavno ne može biti sporan.“
Francuska je još 2003. godine u vladinoj komunikaciji i korenspodenciji zabranila reč „e-mail“.