Kriza donela batake na jelovnike
Velika nezaposlenost, smanjeni prihodi i manji izvoz tamnog pilećeg mesa u Rusiju i Kinu, razlozi su zbog kojih će se, do juče uglavnom prezreni, bataci i karabataci sve češće nalaziti na meniju Amerikanaca.
U zemlji sa rekordna 44,2 miliona korisnika markica za nabavku hrane, duplo niža cena tamnog pilećeg mesa u odnosu na belo, dovoljan je razlog za promene prehrambenih navika, izvještava Rojters.
U veleprodaji cena bataka i karabataka (s koskom) u SAD trenutno iznosi oko 50 centi za libru, dok belo pileće meso bez kosti košta dolar za libru.
Američki proizvođač piletine “Tajson fudz” je prva kompanija s ovog sektora koja je najavila da će veće količine tamnog pilećeg mesa usmeriti u domaće supermarkete.
Ta firma će od tamnog pilećeg mesa ovog leta lansirati i nove proizvode – preliv za picu, mlevenu piletinu i dimljene pileće kobasice.
I drugi američki proizvođači piletine bi mogli da slede primer “Tajsona” jer tamnog pilećeg mesa trenutno na tamošnjim zalima ima najviše od 2004. godine.