„Sajber kuća“ u Mokrinu među najlepšim na svetu
Projekat „Kuća na ravnom bregu“( „Sajber kuća“) u Mokrinu, koji je dobio nagradu Muzeja primenjene umetnosti u Beogradu za najbolji arhitektonski rad u 2011. godini, časopis „Hiša“ u Ljubljani je uvrstio među 46 najlepših kuća na svetu.
Ovaj projekat je dobio i Prvu nagradu 33. salona arhitekture. Autori su grupa mladih arhitekata iz Beograda, koja radi pod umetničkim imenom „Autori“: Dijana Novaković, Aleksandra Nikitin, Maja Trbović i Dušan Nenadović.
„Kuća na ravnom bregu“ ili „Sajber kuća“, kako su je nazvali njeni investitori, je deo projekta firme „Terra Panonica“. Ideja je da se na starom imanju u Mokrinu napravi celina od pet objekata, koji će biti deo novih arhitekturnih stilova, pre svega minimalističkih i izgrađenih novim materijalima. „Kuća na ravnom bregu“ je prvi završen objekat.
Sama „Sajber kuća“ je jedina, u kompleksu od pet kuća na imanju, koja je interpretirana na savremeni način, ali je njen kulturni odnos prema baštini tog kraja očuvan kroz geometriju i nepromenjenu strukturu. Prema rečima autora, ,,Ona se istovremeno suprotstavlja kontekstu, ali se i oslanja na njega“.
Ovih dana se započinje i restauracija stare porodične kuće na tom imanju, sagrađene 1925. godine, a koja će biti potpuno drugačija od »Sajber kuće«.
„Terra Panonica“ želi da imanje u Mokrinu bude namenjeno pre svega umetnicima svih profila, koji bi na njemu mogli da pokažu svoja umeća, ali i organizovanju seminara i stručnih radionica takođe namenjenih umetničkom stvaralaštvu. Zbog toga je predviđeni koncept tog imanja zamišljen kroz interpretaciju seoskog dvorišta na savremen način, sa namerom da mu se da potpuno novo značenje i sadržaj, što bi trebalo da omoguće, pre svega, funkcionalno povezane celine.
Istovremeno, unutrašnjost nagrađene „Sajber kuće“ namenjena je kancelarijama i prostorima za kreativne radionice, realizovane bez fiksnih podela prostora i mogućnošću pregrađivanja po potrebi korisnika, čime se omogućava i socijalizacija i koncentracija onih koji u njoj borave i rade.
„Terra Panonica“ će se baviti i brendiranjem lokalnih tradicionalnih proizvoda, njihovim dizajnom i plasmanom, u čemu je već stekla i prvo iskustvo, plasmanom čuvene mokrinske dunjevače u novom i modernom dizajnu.