Televizor vam odvlači previše pažnje od drugih obaveza
Varate se ako mislite da možete istovremeno kvalitetno raditi za kompjuterom i gledati televiziju, upozoravaju naučnici u studiji koja je objavljena u časopisu „Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking“.
Rezultati američkog istraživanja nedvosmisleno pokazuju da upaljen televizor previše odvlači pažnje od drugih obaveza, što je korisna informacija za roditelje, zaposlene, ali i marketinške stručnjake.
„Kada pokušavamo pažnju rasporediti između dva medija, neočekivano često s jednog skačemo na drugi. Šokiralo nas je u kojoj meri usputno gledanje televizije odvraća pažnju“, objašnjava S. Adam Brasel sa Boston College-a. Ispitanici su, naime, u samo pola sata preko 120 puta skretali pažnju s kompjutera na televizor i obratno a da toga uopšte nisu bili svesni. U proseku su svakih 14 sekundi „menjali“ medij pri čemu je kompjuter bio nešto atraktivnije od televizijskog programa, ali niti jedan medij nisu konzumirali duže od jedne minute bez prestanka.
Ispitanici su nakon testiranja bili uvereni da su pogled s kompjutera na televizor skrenuli svega 15 puta, ali je stvarnost zabeležena kamerama bila znatno drugačija – medij su u proseku menjali čak 120 puta.
„Ušli smo u novu eru konzumacije medija. Sve više paralelno koristimo kompjuter i televizor, pri čemu u istraživanju nismo u obzir uzeli mobilne telefone koji nam takođe odvlače pažnju“, zaključuje Brasel. Kako naš mozak još nije spreman za navedene promene, važnije poslove (poput pisanja domaćih zadataka) trebali bismo obavljati uz isključen televizor. Istovremeno marketinški stručnjaci trebali bi svoje planove prilagoditi novim navikama potrošača koji više nisu toliko usredsređeni na jedan medij.