Tramvaj „Španac“ na testiranju
Novi španski tramvaj u petak će stati na beogradsko tle. Dva segmenta prvog vozila firme „Kaf“ biće spuštena sa prikolica teretnih kamiona, kojima su dovezeni iz Saragose, pomoću pokretne rampe, na šine u depou „Sava“ na Novom Beogradu. Međutim, zbog neophodnih testiranja, putnike će u glavnom gradu da prevozi tek od avgusta.
Crveno-plave boje, svedene, zaobljene linije, novi lepotan na šinama u potpunosti se razlikuje od sadašnjih tramvaja. Moderan i komforan sa spuštenim podom i klimatizovan, tramvaj ima video-nadzor od šest kamera koje pokrivaju 90 odsto unutrašnjosti vozila. I kabina vozača je „svemirski“ opremljena sa „tač skrin“ kontrolnom tablom i monitorima umesto retrovizora, koji prenose sliku sa dve spoljne kamere.
Prema rečima Dragana Ivanovića, pomoćnika direktora Agencije za investicije i stanovanje, u naredna dva do tri dana španska ekipa bi trebalo da završi sklapanje vozila, a zatim će tehnička komisija obaviti ispitivanja.
– Posle testiranja u depou počeće ispitivanja po beogradskoj infrastrukturnoj mreži, prvo po Novom Beogradu, nakon toga na trasi na Kalemegdanu, jer je to najzahtevnija deonica zbog uspona i krivina, a kasnije i na ostalim deonicama u gradu – objašnjava Ivanović. – Testiranje će trajati tri meseca, a posle probne vožnje, tramvaj će biti pušten u saobraćaj. Prva linija na kojoj će da vozi je „7“.
Ivanović je dodao da će sledeći tramvaj stići 3. avgusta, još jedan 3. septembra, a do kraja godine u voznom parku GSP biće ih ukupno devet. Do 31. oktobra 2012. stići će preostalih 20. Kako budu dolazili i prolazili testiranje biće uključivani u saobraćaj. Posle Novog Beograda, jezdiće Banovim brdom, a u komfornoj vožnji kasnije će uživati i putnici na ostalim linijama.
U sklopu ugovora definisana je i obuka vozača GSP, koja bi trebalo da počne od 16. maja, a osim toga tu je i obuka ljudi koji će raditi na održavanju vozila. Kurs će se sastojati od teoretskog i praktičnog dela, a njegovo trajanje zavisiće od toga koliko ljudi budu napredovali.
Vrednost
Ugovor za kupovinu trideset novih tramvaja za potrebe Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“ potpisan je 3. novembra 2009. godine. Kompanija „Kaf“ iz Španije dala je najpovoljniju ponudu na međunarodnom tenderu, a ukupna vrednost ugovora je oko 81,3 miliona evra. Nabavka novih tramvaja finansira se iz kredita Evropske investicione banke u vrednosti od 20 miliona evra, a ostatak iz budžeta grada.