Kupujete auto? Strpite se šest meseci!

Rastući trend prodaje automobila pokazuje da su kupci nakon gotovo tri godine štedljive faze odlučili malo da odreše kesu. Ali, iako vam se možda čini da postoji mnogo valjanih razloga zašto kupiti novi automobil, razmislite ponovno.

Neobična i nesretna kombinacija i podudarnost nemilih događaja, poput rasta cena goriva, potresa u Japanu i posrnule automobilske industrije, kupcima automobila trenutno zagorčavaju život.

Upravo iz tog razloga stručnjaci objašnjavaju zašto biste trebali, ukoliko možete, pričekati šest meseci do kupovine novog limenog ljubimca.

Jedan od razloga jeste taj što su cene automobila trenutno u porastu, a velika potražnja ohrabrila je prodavce automobila koji su u sve manjoj meri voljni pristati na cenkanje. Takav trend ne samo da će se nastaviti, nego će se, prema predviđanjima stručnjaka, još više intenzivirati. Stoga biste možda želeli da pričekate dok ne dođe do zaokreta trenda.

O odlaganju kupovine novog automobila mogli biste razmisliti i zbog činjenica da je izbor sve manji. Nedostaci delova automobila na japanskom tržištu neće dovesti do apsolutnog nestanka nekih modela. Ali, može se dogoditi da neke boje ili modeli automobila privremeno budu nedostupni, pri čemu će najpopularniji modeli najprije nestati, ili su u stvari već nestali. Oporavkom tržišta ta će se situacija normalizovati.

Cene goriva u svakom slučaju pomažu kupcima

Nepovoljni krediti takođe su jedan od razloga zbog kojeg bi, smatraju stručnjaci, bilo pametnije pričekati s kupovinom dok se i kreditno tržište ne oporavi.

Upravo za otprilike šest meseci tržište će biti povoljnije za kupce – većina proizvođača automobila koji će imati problema s nabavkom delova trebali bi da se oporave do jeseni.

Tu su, svakako, i cene goriva. No, oba smera njihovog kretanja mogla bi ići na ruku kupcima. Naime, ako cene porastu, to bi moglo dovesti do nove recesije, ali i do novih popusta (jer će se prodavači truditi na sve načine opet privući kupce ustrašene još jednom recesijom). Ako cene pak padnu, potražnja za vozilima koja troše manje, čija je cena tokom ove godine „parala oblake“, mogla bi pasti, piše Business.hr.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE