Bar-Boljare: Deset dana pre isteka roka kineska ponuda još neizvesna

Ni deset dana pred kraj isteka roka još nije izvesno da li će kineski investitori dostaviti finansijsku ponudu za izgradnju autoputa Bar-Boljare. Vlada je početkom godine kineskim investorima dala rok od četiri meseca da dostave kompletnu finansijsku ponudu sa garancijama da mogu graditi crnogorski autoput, prenosi Radio Antena M.

U Ministarstvu saobraćaja optimisti su, iako rok ističe za desetak dana. Savetnica ministra saobraćaja Angelina Živković za Antenu M kaže da crnogorska Vlada oprezno vuče sve poteze.

„“Projekat je takav da se u ovom slučaju zadužuje privatni partner i da bi on trebao da donese taj novac za garancije. Na kraju kada bi se izgradila prioritetna deonica, onda bi postojale neke obaveze kroz 30 godina koncesionog perioda po Vladu Crne Gore. Neka dalja razmatranja saradnje doći će samo ukoliko ta ponuda bude prihvatljiva za nas, a to znači privatno javno partnerstvo““.

Na pitanje koliko je iz dosadašnje komunikacije realno očekivati da nam 30. aprila stigne prihvatljiva ponuda iz Kine, Živković kaže da tamošnjim investitorima novac nije problem. Problem su komplikovane i spore procedure:

„“U komunikaciji sa kompanijama koje smo imali postoje određeni segmenti. U jednom delu pregovarate sa kompanijama oko tehničkih detalja, oko dokumentacije, oko koncesionog ugovora, i finansijskih detalja, ali onaj ko je presudan u ovom momentu što se tiče finansija su njihove banke. One treba da daju inpute koje se kasnije ubacuju u taj finansijski model, odnosno da vide kako bi se i na koliki period bi se mogle zadužiti, koliki je grejs period…““

Ukoliko „posao stoleća“ ne bude sklopljen do kraja aprila ni sa Kinezima, Živković kaže da ni jedna strana neće snositi ozbiljne posledice. Objašajava zašto:

„S obzirom na to da je tender okončan i da bi ovo bio međudržavni sporazum, ne postoje pravne konsekvance ni po nas ni po njih, jer su dobili period od četiri mjeseca da dostave ponudu. Kao alternativno rešenje se vidi već saradnja sa EU i Evropskom investicionom bankom, a onda bi videli kako bismo strukturirali ceo projekat.“

Na pitanje što podrazumeva ta komunikacija sa EU, Živković je odgovorila da o tome nisu želeli izlaziti pred javnost pre nego stigne kineska ponuda, ali da su iz EU već naveli, neke instrumente za koje bi mogli da apliciramo uz njihovu pomoć i da dobijemo tehničku pomoć, kako bi dalje radili na restrukturiranju i pripremili novi tender za projekat.“

Podsećamo, Savet za izgradnju autoputeva odlučio je krajem decembra da obustavi tendersku proceduru sa grčko-izraelskim konzorcijumom Aktor HCH i počne pregovore sa kineskim kompanijama. Pre toga posao nisu dobili ni Hrvati.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE