Mrkonjić: Završiću mandat sa 200 kilometara Koridora 10
Pred građane, na kraju mandata, izaći ćemo sa ukupno 200 kilometara izgrađenog Koridora 10 i otvorenim gradilištima na preostalih oko 130 kilometara. To je naš rezultat u vreme duboke ekonomske krize, kaže ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić u razgovoru za „Novosti“.
On tvrdi i da je rokovima nametao tempo, širio optimizam i dizao moral građevinarima, ali da nije odgovoran što se na pojedinim deonicama, ipak, kasnilo.
– Što se tiče energetike, nastavićemo sve poslove koje je započeo ministar Škundrić. Sigurno je da ću sve napore da uložim da ne bude poskupljenja energenata. Uvek sam se borio protiv otpuštanja i dizanja cena. To građani ne mogu da izdrže ni kada nije kriza.
* Koliko će rekonstrukcija Vlade uticati da se poveća efikasnost i završi započeto?
– Znate da sam bio protiv rekonstrukcije. Ali, podvukli smo crtu, a ja uvek gledam napred. Apelujem na kolege da svim snagama potegnemo kako bismo ispunili obećanja. Hajde sada da opravdamo te promene u Vladi koje smo mesecima najavljivali. Samo od toga će zavisiti da li je rekonstrukcija bila opravdana ili ne.
* Gde je zapelo? Zašto nije ispunjeno obećanje o završetku Koridora 10?
– Tri ministarstva su zadužena za taj najvažniji putni pravac u Srbiji. A, samo mene svi pitaju za rokove. Uspeli smo da završimo kompletnu projektnu dokumentaciju, veći deo eksproprijacije. Tenderi su se ponekad odužili i više nego što smo mogli da očekujemo. Ekonomska je kriza. Sve to je uticalo na pomeranje rokova, koji realno počinju da teku tek kada se izabere izvođač.
* Ali, javnost vas drži za reč i obećane datume jer ste svesno formirali sliku da kod vas mora „pre roka“?
– Nema tu moje odgovornosti. Moj jedini „greh“ je što sam pokušavao da ubrzam radove, da našim putarima obezbedim posao. Setite se kad je trebalo da uđemo u EU i kakvi su sve rokovi obećavani. Infrastruktura je bila stub ekonomske stabilnosti zemlje u vreme krize. Zaposlili smo ljude, podigli entuzijazam. Ovde se kasni godinama, a mene hvataju kad probijemo termine nekoliko meseci. Pa, dobro, trpeću ja te udarce.
* Pa, dobro, kad će biti završen Koridor 10?
– O rokovima više neću da govorim jer se zna da su „Koridori Srbije“ zaduženi za izvođački deo posla, iako mislim da su rokovi korisni. Moja je procena da kompletan posao na Koridoru 10 može da se završi do polovine 2013. uz rezervu za Grdelicu, jer je to veoma teška deonica.
* Da li je sa turskim „Kolinom“ postignut dogovor o izgradnji dela autoputa prema Crnoj Gori?
Još ne, ali do kraja godine domaći konzorcijum ima rok da završi prvih 12,5 kilometara na delu od Uba do Lajkovca.
* Ima li pomaka oko ruskog kredita od 800 miliona dolara za železnicu?
– Kompletna dokumentacija, koja je neophodna za realizaciju zajma je spremna i dostavili smo je radnoj grupi Vlade Srbije. Sa predstavnicima „Ruske železnice“ imaćemo sastanak 15. aprila. Finansijski deo priče tek treba da se dogovori. Nadam se da će iz tog kredita već ove godine oživeti gradilišta. Odmah može da počne obnova pruge Beograd – Pančevo i pruga Valjevo – Loznica.
* Sprema li se Vlada da odobri poskupljenje gasa od 20 odsto, što je tražio „Srbijagas“, šta ćete promeniti u resoru energetike?
– Biću protiv toga. Dosta je poskupljenja. To ministarstvo je Škundrić odlično vodio. Cilj je da sačuvamo postojeće energetske potencijale i izgradimo nove. Primera radi, čeka nas kredit od 850 miliona evra sa Kinezima za Termoelektranu „Kostolac“, kao i partnerstva za izgradnju HE na Ibru i Drini. „Južni tok“ ide svojim dogovorenim tokom. Čeka nas veliko ulaganje u NIS od 550 miliona evra.
* Hoće li, konačno, za vreme ovog mandata biti završen most kod Beške?
– Kad sam preuzeo resor, radovi su već kasnili tri godine. Sledeće nedelje, najzad, spajamo konstrukcije sa leve i desne obale. Verujem da će most vrlo brzo biti potpuno završen. Ostalo je mnogo repova iz prošlosti, a ja sam imao i velike ambicije. Paralelno radimo i jedno i drugo.