Linkedin

10 malo poznatih LinkedIn tajni koje svaki Srbin mora da zna za uspeh u 2024!

Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovaj put tema je pristup influenser marketingu.

Piše: Nemanja Živković

Šta to mi Srbi ne znamo o LinkedInu (a gtrebalo bi da znamo) i po čemu smo mi to drugačiji odostatka sveta? Prva stvar koja mi je na pameti – u svetu nema negativnosti u komentarima. Kod nas ih itekako ima. Ego, predrasude, mnogo toga utiče, kao i nedostatak kulture, i kompanije koje se ne bave svojom kulturom, vrednostima zaposlenih i ne gledaju šta im zaposleni rade na LinkedInu.

Ne muslim da smo u tome gori od ostatka sveta, samo mislim da smo napredniji, i da prednjačimo u navikama koje sm o doneli sa drugih platformi, poput Twitter-a i Facebook-a.

No ajmo u pozitivan ton! U ovoj ediciji BizLife LinkedIn newslettera, delim deset konkretnih i manje poznatih saveta o korišćenju LinkedIna koji će vam pomoći da maksimalno iskoristite ovu platformu. Svaki savet je potkrepljen statistikama i detaljnim objašnjenjem kako da unapredite vašu prisutnost i angažman na LinkedInu.

1. Optimizacija za LinkedIn algoritam

  • Značaj „Zlatnog Sata“ 

Prvih sat vremena nakon objavljivanja posta je ključno za njegov uspeh. Ja bih rekao i prvih 15 minuta čak. Ako se brzo ne desi ništa, well, šansa da se nešto desi kasnije je veoma mala. 

Postovi koji dobiju visok nivo engagement-a u tom periodu imaju 40% veću verovatnoću da budu dodatno promovisani od strane LinkedIn algoritma. Pokušajte da privučete što više engagement-a (lajkovi, komentari, deljenja) u tom periodu kako bi algoritam dodatno promovirao vaš sadržaj. Možete planirati objave tokom vremena kada je vaša publika najaktivnija, obično ujutro ili tokom pauze za ručak. Testirajte!

  • Komentarisanje kao Signifikator 

Postovi sa najmanje pet komentara imaju 2x veći doseg u poređenju sa onima koji imaju samo lajkove. Ako se ja pitam, ukinuo bih vam lajkove jer malo čemu doprinose. Potičite diskusiju postavljanjem pitanja u vašim postovima, ali i u komentarima. Na primer, umesto da samo delite post ili neki članak, postavite pitanje koje će podstaći čitaoce da podele svoja mišljenja ili iskustva.

Radite to i u komentarima. Komentar na komentar je nešto što vuče algoritam i jako povećava reach, pa je moj savet da postavljate open-ended komentare koji potiču dalju diskusiju.

2. Koristite „See Translation“ funkciju

  • Dvosmerna komunikacija 

Funkcija prevođenja povećava engagement za 20%, jer omogućava korisnicima da razumeju i reaguju na sadržaj na različitim jezicima. Pišite postove na srpskom i engleskom jeziku kako biste proširili doseg. Na primer, možete objavljivati stručne članke na engleskom jeziku kako bi bili dostupni širem auditorijumu, dok lokalne vesti i dostignuća možete objavljivati na srpskom.

Ovo je jedno od najčešći pitanja koje dobijam, i odgovor je – zavisno od ciljne grupe, miksajte i testirajte. 

NEmanja Živković

3. Geografski ciljani engagement

  • Targetiranje Prema Lokaciji 

LinkedIn omogućava targetiranje prema lokaciji za postove i oglase. Ako ciljate specifično tržište u Srbiji ili dijasporu, koristite ovu funkciju za preciznije oglašavanje i engagement. Postovi koji ciljaju specifične geografske lokacije imaju 30% veću stopu angažovanja jer su relevantniji za ciljanu publiku. 

Na primer, objavite postove o lokalnim poslovnim događajima ili tržišnim analizama koje su relevantne za određeni region.

4. InMail poruke za direktno umrežavanje

  • Personalizovane Poruke 

InMail je odličan alat za direktno kontaktiranje potencijalnih poslovnih partnera ili klijenata. Umesto generičkih poruka, istražite profil osobe i napišite personalizovanu poruku koja jasno definiše vašu nameru i vrednost. Ovu temu ćemo do detalja obraditi u narednim edicijama newsletter-a.

Personalizovane InMail poruke imaju 3x veću stopu otvaranja i 5x veću stopu odgovora u poređenju sa generičkim porukama. Uključite detalje kao što su zajednički interesi, zajedničke konekcije ili konkretne projekte koji vas povezuju. Budite što konkretniji. Moj savet je da se engage-ujete sa sadržajem osobe pre no što pošaljete poruku ili connection request.

5. LinkedIn Analytics za lični profil

  • Praćenje Angažovanja 

Većina korisnika prati samo analitiku kompanijskih stranica, ali LinkedIn nudi analitiku i za lične profile. Koristite ove podatke da biste razumeli ko pregleda vaš profil, koji tipovi postova najbolje prolaze i kako optimizovati vašu strategiju. Korisnici koji redovno koriste LinkedIn analitiku imaju 15% veću verovatnoću da optimizuju svoj profil i postove za veći angažman. 

Na primer, ako primetite da postovi sa slikama imaju bolji angažman, možete uključiti više vizuelnog sadržaja u vaše objave.

Možete gledati do godinu dana unazad. Evo kako to izgleda.

Linkedin

Linkedin

6. Izgradnja “Komentatorskog kluba”

  • Komentarisanje Postova Konekcija 

Engage-ujte se sa postovima drugih tako što ćete redovno komentarisati. Ovo ne samo da povećava vašu vidljivost, već i gradi veze sa važnim kontaktima. Korisnici koji svakodnevno komentarišu postove svojih konekcija imaju 10x veću verovatnoću da budu primećeni i dobiju povratni engagement. Razvijte strategiju da svakodnevno komentarišete određeni broj postova, posebno onih od ključnih figura u vašoj industriji. Radite to pre i posle svakog va[eg posta.

7. Kreiranje serijala postova

  • Redovno Objavljivanje Serijala 

Serijali postova imaju 40% veću stopu angažovanja jer publika očekuje nastavke i redovno prati sadržaj. 

Na primer, serijal o “Savremenim Trendovima u Digitalnom Marketingu.” Kreirajte serijale koji pokrivaju određenu temu kroz više objava, kao što su studije slučaja, vodiči ili analize. Objavljujte serijale u unapred određeno vreme kako bi vaša publika znala kada da očekuje novi sadržaj. Time dobijate “lava efekat”.

8. Korišćenje LinkedIn events za lokalna okupljanja

  • Organizovanje Događaja 

LinkedIn Events omogućava kreiranje i promociju događaja. Organizujte lokalne meet-upove, vebinare ili radionice i pozovite vašu mrežu da se pridruži. 

LinkedIn događaji imaju prosečnu stopu prijavljivanja od 35%, što je znatno više u poređenju sa email pozivima koje imaju stopu prijavljivanja od 20%. Povežite događaje sa aktuelnim temama i relevantnim govornicima kako biste privukli više učesnika.

9. Razumite snagu “Konačne reči” u postovima

  • Snažan Završetak 

Postovi sa jasnim pozivom na akciju imaju 50% veću verovatnoću da generišu komentare i diskusiju. Završavajte postove sa pozivom na akciju, zaključkom ili pitanjem koje potiče diskusiju. Na primer, “Da li se slažete? Podelite svoje mišljenje u komentarima.” ili “Koje su vaše misli o ovom pristupu? Komentarišite ispod.”

10. Profil kao “Landing page”

  • Fokusirajte se na Rezultate 

Umesto opisa zadataka, fokusirajte se na konkretne rezultate koje ste postigli u svojoj karijeri. Vaš LinkedIn profil treba da funkcioniše kao landing page koji jasno prikazuje vašu vrednost i dostignuća. LinkedIn profili koji ističu konkretne rezultate i dostignuća imaju 70% veću verovatnoću da budu kontaktirani za poslovne prilike. Na primer, umesto “Vodio sam tim od 10 ljudi”, napišite “Vodio sam tim od 10 ljudi koji je povećao prodaju za 30% u šest meseci.”

Nadam se da će vam ovi saveti pomoći da unapredite vašu prisutnost i angažman na LinkedInu. Primenite ih i podelite svoje iskustvo sa nama!

O autoru!

Nemanja Živković je strateški konsultant za B2B tech i SaaS kompanije, osnivač Funky Marketing-a i suosnivač poslovne zajednice Business Talks Network-a. Sa preko decenije iskustva, specijalizovao se za rast kompanija sa dugim prodajnim ciklusima i skupim proizvodima kroz izgradnju odnosa sa kupcima, gde je LinkedIn najbitnija platforma. Radio je sa preko 120 kompanija i konsultovao brojne startapove. Nemanja je priznat kao marketing zvezda u usponu od strane LinkedIn-a 2023. godine. Host Funky Marketing podkasta. Strastven je ljubitelj Motown muzike, GTA igre i funky ritmova, što se odražava u njegovom kreativnom pristupu poslovanju.

Websajt: https://funkymarketing.net/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zivkovicnemanja/

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik/Canva

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE