Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Heads Adriatic, Milan Kolenc

    „Za zapošljavanje će od diplome biti važnije ko je osoba i koje veštine donosi“

    „Dok su tradicionalni procesi regrutacije stavljali naglasak na određeno neophodno obrazovanje i iskustvo, način zapošljavanja budućnosti biće baziran na evaluaciji toga ko je osoba i koje veštine i vrednosti donosi, a ne nužno na tome šta je ranije radila ili koji je fakultet završila”, objašnjava u intervjuu za BIZLife Marko Kolenc, Group Managing Director kompanije Heads Adriatic. On ističe da korišćenjem stručnog znanja Heads Adriatic klijentima daje podršku pri usklađivanju strategije ljudskih resursa sa poslovnim ciljevima i obezbeđuje usklađenost sa zakonskim standardima.

    • Možete li nam ukratko predstaviti kompaniju Heads Adriatic WHC i njene glavne usluge?

    Heads Adriatic čini tim profesionalaca, stručnjaka, specijalista i kreativaca u oblasti HR konsaltinga, čije su veštine i posvećenost izvor našeg uspeha. Naša kompanija inicijalno je pokrivala adriatik tržišta, do spajanja sa HR kompanijom WHC, 2022. godine, sa sedištem u Mađarskoj, a koja je već poslovala na tržištima Austrije i Slovačke.

    Danas naša kompanija Heads Adriatic WHC uspešno posluje na 10 tržišta, ima preko 600 interno zaposlenih, 10.000 autsorsovanih zaposlenih i sarađuje sa 4500 klijenata kroz mrežu od 35 kancelarija. Geografskom rasprostranjenošću i specijalizovanim brendovima – Heads Talent SolutionsWorkforceMjobQonnexa – sa klijentima kreiramo polje različitih aspekata upravljanja ljudskim resursima. Korišćenjem našeg stručnog znanja pružamo našim klijentima podršku pri usklađivanju strategije ljudskih resursa sa poslovnim ciljevima, obezbeđujemo usklađenost sa zakonskim standardima i na taj način doprinosimo uspehu i rastu njihovog poslovanja.

    • Jedan od najvećih izazova na tržištu rada jeste nedostatak radnika određenih profila. Kako vaša kompanija pomaže klijentima da prevaziđu ovaj problem, posebno kada je reč o angažovanju radnika iz inostranstva?

    Tržište rada trenutno se suočava sa velikim izazovima, koji su posledica kako demografskih tako i tehnoloških faktora. Demografske smene, promene traženih tipova zanimanja i „odliv mozgova” doveli su do značajnog nepodudaranja ponude i potražnje za određenim kvalifikacijama. U takvim okolnostima, tržište rada se više ne može posmatrati lokalno, već isključivo globalno, pa tako angažovanje zaposlenih iz inostranstva sve više dobija na značaju i u regionu i kod nas. Kada je ovaj način zapošljavanja u pitanju, važno je ponuditi sveobuhvatna i potpuna rešenja. Sa jedne strane, zaposlenima osigurati kvalitetan posao i voditi računa o njima od trenutka procesa selekcije, administracije i dobijanja radnih dozvola, dolaska u zemlju i zapošljavanja do trenutka integracije, obuke i prilagođavanja radnim procesima klijenata. Sa druge strane, ponuditi kvalitetno rešenje za poslodavca – angažovanje kvalifikovanih ljudi koji žele da rade, da se razvijaju zajedno sa kompanijom i doprinose njenom uspehuHeads Adriatic WHC ima vrlo uspešne projekte u ovoj oblasti, što nas svrstava u red pouzdanih i proverenih partnera u ovom zahtevnom procesu.

    • Kako starenje populacije utiče na tržište rada u našem regionu i na koji način Heads Adriatic WHC odgovara na ove demografske promene?

    Starenje populacije je jedan od trendova koji značajno utiču na tržište rada, jer je, recimo u Evropi, 2002. godine starosna medijana bila 38,7 godina, dok je već 2022. bila 44,4 godine. Ovaj trend utiče na smanjivanje učešća radno sposobnog stanovništva u ukupnoj populaciji, jer je broj ljudi koji se penzionišu veći od broja mladih koji pristupaju tržištu rada, te se procenjuje da će do 2033. u Evropi biti 10 miliona radno sposobnih manje, od toga jedan milion u državama u kojima poslujemo.

    Starenje radne populacije stvara značajne izazove u ekonomskim, organizacionim, društvenim, zdravstvenim i inovacionim domenima. Rešavanje ovih pitanja zahteva strateške intervencije, uključujući promene politika, ulaganje u obrazovanje i tehnologiju i podsticanje inkluzivne i prilagodljive radne snage. Proaktivnim upravljanjem posledicama starenja radne snage – društva mogu bolje održavati ekonomski rast i socijalnu dobrobit.

    ICM (International Candidate Mobility) naša je poslovna linija uz pomoć koje klijentima pružamo uslugu angažovanja zaposlenih sa inostranih tržišta, kroz naše kancelarije na Filipinima i u Nepalu. Na nivou regije imamo iskustvo u angažovanju zaposlenih 17 nacija, a u proteklom periodu angažovali smo preko 4000 zaposlenih direktno kod naših klijenata i preko 3500 onih koje mi zapošljavamo za potrebe klijenata. Od tog broja, 60 odsto njih je sa Filipina.

    Kada je u pitanju Srbija, od ove godine imamo nekoliko uspešnih projekata angažovanja zaposlenih sa Filipina i iz Nepala, a većina njih su kvalifikovani radnici u specifičnim oblastima.

    • Potražnja za kvalifikovanim zaposlenima raste i razvoj tehnologija nameće nove zahteve. Kako se to odražava na poslodavce i koje je to trendove prouzrokovalo?

    Uspešno prevazilaženje ovih izazova u poslovnom okruženju zahteva velike promene u načinu razmišljanja o tome kako se vrši zapošljavanje i omogućava razvoj zaposlenih. Sve više se stavlja fokus na veštine i kompetencije, iznad tradicionalnih kvalifikacija, kao i na korišćenje relevantnih alata za procenu veština.

    Usluga regrutacije i akvizicije talenata, takođe, prati tu promenu, te se sa klasičnih objava oglasa uveliko prešlo na mapiranje tržišta, izdvajanje talenata i uočavanje ključnih veština kod ljudi. Često relevantni kandidati po CV-ju imaju drugačije iskustvo ili obrazovanje u odnosu na tradicionalni opis date pozicije, ali poseduju relevantne takozvane prenosive veštine (portable/transferable skills).

    Važan trend je, takođe, i evaluacija veština interno zaposlenih. Iako često pokrenuta uz eksternu selekciju, u tim procesima kompanije usmeravaju fokus ka identifikaciji relevantnih veština kod interno zaposlenih. Time utiču i na motivaciju i razvoj interno zaposlenih da dobiju uvid u svoje potencijale i naprave prave iskorake u pravcu novih rola ili ka učenju novih veština koje su kompaniji potrebne. U okviru tih projekata vodeći konsultanti dizajniraju centre procene, kako bi se na što objektivniji način evaluirale tražene veštine današnjice, poput prilagodljivosti ili rezilijentnosti, i implementirali programi obuka i razvoja.

    Dok su tradicionalni procesi regrutacije stavljali naglasak na određeno neophodno obrazovanje i iskustvo, način zapošljavanja budućnosti biće baziran na evaluaciji toga ko je osoba i koje veštine i vrednosti donosi, a ne nužno na tome šta je ranije radila ili koji je fakultet završila.

    • Nova generacija radne snage, poput generacije Z i, uskoro, generacije alfa, donosi specifične izazove. Kako Heads Adriatic WHC pristupa angažovanju i integraciji ovih mladih ljudi na tržištu rada?

    Generacija Z trenutno čini značajan deo tržišta rada, a do 2025. činiće čak 27 odsto ukupne radno sposobne populacije. Stoga, važno je razumeti ovaj segment tržišta na pravi način i razviti adekvatne strategije pristupa. Istraživanja su pokazala da je čak 68 odsto ove populacije spremno da radi „part-time” posao tokom studija i to je potencijal koji je važno usmeriti i iskoristiti na pravi način. Kroz brend Mjob mi spajamo ove mlade ljude sa atraktivnim poslodavcima i pomažemo im da steknu svoja prva radna iskustva, a sve to putem aplikacije Mjob, kojoj pristupa oko 23.000 studenata svake godine. Sa jedne strane, ovo za poslodavce predstavlja izuzetno koristan kanal za pronalaženje mladih za povremene i privremene poslove. Sa druge strane, to je i odličan medij za građenje employer brandinga za sve kompanije kojima je važna percepcija ove, sve važnije generacije na tržištu rada.

    • Šta je, zapravo, aplikacija Mjob i kako ona pomaže studentima u pronalaženju poslova? Kakve su povratne informacije koje dobijate od korisnika i poslodavaca?

    Omladinska zadruga Mjob pomaže mladima u traženju posla koji im najviše odgovara i koji je u skladu sa njihovim obavezama u školi ili na fakultetu. Poslovi koje nudimo namenjeni su srednjoškolcima, studentima do 26 godina i omladincima do 30 godina starosti.

    U skladu sa činjenicom da 72 odsto generacije Z koristi isključivo mobilni telefon za pronalaženje sledećeg posla, razvili smo aplikaciju Mjob, koja omogućava mladima da budu u toku sa aktuelnom ponudom poslova u svakom trenutku – dok čekaju prevoz, na putu do škole, fakulteta ili treninga, dok provode vreme sa društvom, gde god imaju priliku da koriste svoj mobilni telefon i imaju slobodno vreme da skroluju kroz raznovrsnu ponudu poslova. U mobilnoj aplikaciji Mjob moguće je filtrirati željene poslove, visinu satnice i mesto rada, ali je moguće pratiti i sve trenutno aktivne ugovore sa poslodavcima, kao i ostvarene zarade. Dakle, sve je „na klik”, dostupno u svakom trenutku i u skladu sa životnim stilom i navikama novih generacija koje sada pristupaju tržištu rada. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama.PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Heads Adriatic/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE