Maja Janković, BAT

Žene prepoznaju i ostvaruju svoj potencijal kao pokretači promena

Mama troje dece, sportistkinja, zaljubljenica u prirodu, ronjenje i hajking, a u isto vreme i direktorka u jednoj od najuspešnijih multinacionalnih kompanija u Srbiji – Maja Janković već 20 godina beleži izvrsne rezultate u kompaniji BAT, a danas je na čelu tima za marketing & consumer aktivacije za Srbiju i Crnu Goru. Porodica i vreme u prirodi zaslužni su za lakoću sa kojom obavlja sve životne uloge, a za profesionalni uspeh, kako kaže, neophodna je ljubav prema poslu koji radite, ali i okruženje koje neguje i osnažuje razlike i kolegijalnost.

  • Poznato je da u kompaniji BAT veliki deo rukovodećeg tima čine žene. Kako biste opisali ulogu žena u vašoj kompaniji i šta je ono na šta ste najviše ponosni?

Istina je da veliki deo rukovodstva u BAT-u čine žene. Kao neko ko je „odrastao” u BAT-u i pola životnog veka proveo u ovoj kompaniji, sa ponosom ističem da naša kompanija ima razvijenu kulturu koja ne razlikuje polove i ne vrednuje ljude po boji kože, seksualnom opredeljenju i poreklu, već neguje vrednosti kao što su kolegijalnost, posvećenost i timski duh.

Činjenica je da u modernom društvu žena ima višestruke uloge, i to ne samo u BAT-u već i u mnogim drugim organizacijama. Žene prepoznaju i ostvaruju svoj potencijal kroz ulogu liderki, inovatora i pokretača promena. U našoj kompaniji, žene nisu samo ravnopravne članice tima, već njihova sposobnost da donose strateške odluke u velikoj meri unapređuje poslovni model BAT-a, što nam dalje omogućava da budemo prepoznatljivi na globalnom tržištu.

Naša kultura se temelji na poštovanju raznolikosti i inkluzivnosti, gde je svaka osoba vrednovana u skladu sa svojim sposobnostima i doprinosom, a ne prema tome ko je ili šta predstavlja. Upravo to omogućava mojim koleginicama, ali i svim zaposlenima da rastu u okviru sistema, preuzimaju važne uloge, ali i odgovornost u najvažnijim poslovnim procesima. Kroz mentorstvo, obuke, a pre svega priliku za rast – BAT osigurava da žene budu osnažene, motivisane i podržane u ostvarenju ciljeva, kako na ličnom tako i na profesionalnom planu.

Na kraju, ono na šta sam posebno ponosna jeste činjenica da BAT kao organizacija ne samo da prihvata već i aktivno promoviše ravnotežu među polovima. Naša misija je da kroz pozitivne promene stvorimo kulturu u kojoj se svaka osoba oseća cenjenom i ima mogućnost da ostvari svoj potpuni potencijal, bez obzira na pol. U takvom okruženju, žene imaju ključnu ulogu u oblikovanju naše budućnosti, a njihov doprinos je neprocenjiv.

Maja Janković, BAT

Maja Janković, kompanija BAT Srbija i Crna Gora

  • Prethodnu godinu završili ste uspešnim lansiranjem novih uređaja – HILO i HILO Plus, koji su od svih zemalja prvo predstavljeni u Srbiji. Koliko ste zadovoljni reakcijama potrošača i koji su dalji ciljevi BAT-a?

Lansiranje ovih uređaja je, definitivno, jedan od najzahtevnijih projekata u mojoj karijeri, projekat koji je doneo veliku čast i ponos, ali i odgovornost prema našim potrošačima. Nije česta situacija da malo tržište, kao što je Srbija, dobije priliku da kao pionir predstavi jedan od najvažnijih projekata BAT grupe. Ono što me raduje jeste da su se posvećenost i rad isplatili, a o tome govore i reakcije naših potrošača, koje su pozitivnije nego ikad. Svi podaci koje smo dobili pokazuju da oni prepoznaju inovaciju koju smo predstavili, što nas motiviše da nastavimo da unapređujemo proizvode, kao i da na tržište donosimo novitete.

Kada je reč o ovim proizvodima, HILO i HILO Plus od konkurencije izdvaja unapređena tehnologija zagrevanja koja donosi još intenzivniji ukus. Ono što ih razlikuje od prethodne generacije proizvoda iz našeg portfolija jeste i inovacija u vidu EasySwitch pena, na uređaju HILO Plus, koji može da se koristiti samostalno, za dve uzastopne sesije, ili zajedno sa bazom za punjenje, za 20 sesija. Takođe, HILO uređaj prepoznatljiv je po EasyView LED ekranu, koji omogućava korisniku da kontroliše konzumaciju u svakom trenutku.

  • Prema poslednjim podacima, oko 100 miliona odraslih pušača u svetu koristi proizvode nove generacije. Koje aktivnosti BAT sprovodi kako bi motivisao što veći broj pušača da pređe na ove proizvode?

BAT je posvećen promociji proizvoda nove generacije sa naučno dokazanom smanjenom štetnošću. Kroz globalnu strategiju „A Better Tomorrow” radimo na razvoju, proizvodnji i promociji proizvoda koji smanjuju rizik u poređenju sa tradicionalnim cigaretama, kao što su GloVuse i Velo. Ovi proizvodi nude odraslim pušačima mogućnost da nastave uživanje u nikotinu, uz manji nivo štetnih materija koje nastaju sagorevanjem.

Ključna aktivnost koju BAT sprovodi s ciljem motivacije pušača da pređu na ove proizvode jeste edukacija i informisanje o prednostima proizvoda nove generacije. Kroz dijalog sa potrošačima, ali i nadležnim institucijama, razne marketinške kampanje, radionice i događaje, nastojimo da pružimo jasne i transparentne informacije o sigurnosti i prednostima naših proizvoda. Činjenica je da javnost u Srbiji nije u dovoljnoj meri informisana o svim alternativnim proizvodima, tako da edukacija ostaje među ključnim prioritetima kompanije i u narednom periodu.

  • Nedavno ste predstavili i OMNI platformu. Možete li nam reći nešto više o tome?

OMNI platforma je jedan od poslednjih poduhvata kompanije, a predstavlja sveobuhvatan resurs čiji je cilj podrška budućnosti bez duvanskog dima. Ono što je važno napomenuti jeste da je ova platforma objedinila decenijska naučna istraživanja, analize i inovacije BAT-a na polju smanjenja štetnosti duvana u jedan dostupan hab.

Platforma je zamišljena kao manifest zasnovan na dokazima, kroz jedinstvenu i besprecedentnu saradnju, i otvorena je za sve koji žele da se upoznaju sa naučnim i regulatornim osnovama koncepta smanjene štetnosti (THR).

Prvi put BAT deli sve naučne podatke koje je prikupio u poslednjih 10-15 godina, s ciljem podrške razvoju proizvoda sa smanjenim rizikom i politikama u vezi s tim. Dakle, zahvaljujući platformi OMNI, želimo javnosti da ponudimo uvide i dokaze koji doprinose dobro informisanim politikama i regulatornim okvirima za potpunu podršku budućnosti bez duvanskog dima. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Rastko Šurdić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE