Zbog slabe prodaje Monsanto traži partnera
Američki proizvođač genetski modifikovanog semenja Monsanto pregovara s nemačkim Bayerom i drugim kompanijama o „alternativnim strateškim mogućnostima“, mesec dana nakon što je odbio Bayerovu ponudu od 62 milijarde dolara.
Mogućnosti Monsanta uključuju kombinacije s drugim kompanijama i poslovnim subjektima. Potencijalni sporazumi mogli bi uključivati BASF i bilo koju drugu firmu koja posluje u tom području, kažu analitičari.
Bayer, međutim, ne planira da poveća svoju ponudu pre nego što proveri poverljive informacije Monsanta, kazali su izvori iz njemačke kompanije.
Industrija semenja i agrohemikalija, u kojoj već dugo dominira šest velikih firmi, uzdrmana je u poslednje vreme s nekoliko velikih spajanja, nakon što su niske cene useva i stezanje kaiša poljoprivrednika uticali na zarade.
U februaru je dogovoreno da će kompaniju Syngenta kupiti ChemChina za 43 milijarde dolara, dok su se Dow Chemical i DuPont prošle godine spojili u giganta vrednog 130 milijardi dolara.
Monsantova slaba zarada mogla bi da poveća mogućnosti za udruživanje i kupovinu te kompanije, kazao je analitičar Jonas Oxgaard iz Bernsteina.
Neto dobit Monsanta pala je u trećem tromesečju za više od 37 posto, na 717 miliona dolara. Neto prodaja pala je za 8,5 posto, na 4,19 milijardi dolara.
Izvor: SEEbiz