
Zašto su jedan-na-jedan sastanci ključ uspeha na poslu?
Jedan-na-jedan sastanci između menadžera i zaposlenih mogu biti najmoćniji alat za motivaciju i razvoj karijere, ali većina menadžera ih i dalje vodi pogrešno. Pravi pristup može povećati angažovanost, zadržati talentovane ljude i otvoriti prostor za iskren razgovor o izazovima i ciljevima. Jedan od najvažnijih sastanaka za razvoj karijere zaposlenih, a ipak mnogi ga potpuno pogrešno sprovode.
„Jedan-na-jedan sastanci mogu biti najefikasnije menadžersko oruđe za uključivanje, usklađivanje i povećanje posvećenosti zaposlenih”, kaže Steven Rogelberg, stručnjak za nauku o sastancima, u razgovoru za CNBC Make It.

Foto: Freepik
„Postoji nešto izuzetno moćno u tome da zaista vidite svoje ljude, odvojite vreme da razumete njihove izazove i ponudite im podršku.”
Najčešća greška menadžera
„Problem je što mnogi menadžeri ove sastanke koriste da zadovolje svoje potrebe, a ne potrebe zaposlenih”, upozorava Rogelberg. „Često ih vode da nadgledaju rad zaposlenih a to nije cilj ovih susreta.”
Umesto toga, jedan-na-jedan sastanci treba da imaju laganu, fleksibilnu agendu, koja je idealno vođena od strane zaposlenog, ili u dogovoru sa menadžerom.
Kako izabrati pravog kandidata za posao – i zašto iskustvo nije sve?
Zaposleni bi trebalo da dolaze pripremljeni sa temama koje žele da obrade sa menadžerom, dok menadžer može postaviti široka pitanja koja omogućavaju zaposlenom da razgovor usmeri u bilo kojem pravcu.
„Što je zaposleni više uključen u sastanak, to stalno šalje signal da je ovaj sastanak za njega, a ne za mene”, objašnjava Rogelberg.
Zašto su ovi sastanci važni?
Efektivni sastanci jedan-na-jedan povećavaju angažovanost i zadržavanje zaposlenih.
„Ključno je da menadžer u potpunosti posveti pažnju zaposlenom tokom sastanka”, kaže Rogelberg. „Kada je fokus stvarno na zaposlenom, a menadžer sluša i reaguje prema njegovim potrebama, tada se vide prave koristi.”
Istraživanja pokazuju da se najbolji rezultati postižu nedeljnom učestalošću sastanaka. Kada se sastanci održavaju na dve nedelje ili ređe, koristi su znatno manje.
Bez obzira na učestalost, važno je držati se rasporeda. Česta otkazivanja mogu poslati signal zaposlenima da nisu dovoljno cenjeni.
„Nije toliko važno koliko traje sastanak, koliko da je dosledan i smislen,” naglašava Rogelberg i dodaje da „Ne moraju biti dugi, već iskreni i značajni.”
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Freepik






