Zašto smo opsednuti serijama iz 2000-ih?

Prošle godine svet je uglavnom gledao serije iz ranih 2000-ih, umesto da se fokusira i zaljubi u brojne nove naslove. Prema podacima analitičke firme Digital i, najgledanija serija u drugoj polovini 2024. bila je Grey’s Anatomy, sa više od milijardu sati gledanja u šest meseci.

Američke serije dominirale su top-listama. Pored Grey’s Anatomy, među najgledanijima su bile Prison Break, Lost, The Big Bang Theory i Dexter. U Evropi je situacija bila slična – Grey’s Anatomy je opet zauzela prvo mesto, dok je The Big Bang Theory bila druga. Treće mesto pripalo je britanskoj seriji Bridgerton, dok su među pet najgledanijih bile još i The Simpsons i Criminal Minds.

Zašto biramo stare serije?

Iako ove serije iz 2000-ih  pokrivaju različite žanrove, od medicinske drame (Grey’s Anatomy), preko epske misterije (Lost), do humoristične animacije (The Simpsons) – imaju jednu zajedničku stvar: emituju se godinama. Većina ovih naslova prvi put se pojavila u ranim 2000-im, a prosek prvog emitovanja za top 10 serija je čak 2005. godina, piše Euronews.

Podaci jasno pokazuju da publika širom sveta preferira serije uz koje je odrasla, umesto novih sadržaja. U isto vreme, kompanije poput Apple TV+, Netflixa, Disney+ i Amazona ulažu milijarde u proizvodnju novih serija i filmova. Ako publika više voli stare serije, da li su ovi troškovi opravdani?

Ovo su NAJLOŠIJE ocenjeni filmovi na IMDb-u: Među njima je i jedan novi

Još 2020. pojavio se termin ambient TV, koji označava serije koje su tu više kao pozadinska buka nego kao sadržaj koji zaista pratimo. Kritičar Kyle Chayka opisao je seriju Emily in Paris kao savršen primer ovoga, seriju koju možete gledati dok listate telefon, baš kao što to radi i glavni lik.

Istraživanja pokazuju da 72% Britanaca koristi telefon dok gleda TV, u proseku ga uzimajući u ruke osam puta tokom pola sata. To objašnjava zašto publika bira poznate serije koje ne zahtevaju punu pažnju. Kompleksne drame poput Severance ili The White Lotus možda imaju sjajne priče i vrhunsku produkciju, ali mnogima su jednostavno previše zahtevne.

Kreator Sopranosa, David Chase, smatra da je publika danas suviše rasejana da bi pratila složene priče. „Danas ne možete napraviti seriju poput Sopranosa, jer publika želi informacije koje se lako vare, dok im je prava pažnja na telefonu.“

Budućnost televizije – nostalgija ili inovacija?

Uprkos dominaciji starih serija, svake godine izlaze novi kvalitetni naslovi. Adolescence je hit ove godine, kao što su pre nje bile Baby Reindeer i Succession. Ali, broj originalnih serija opada,2023. je u Americi zabeležen pad od 14% u broju novih scenarističkih serija. Ako se ovaj trend nastavi, mogli bismo da se jednog dana probudimo i shvatimo da imamo samo nostalgične reprize.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE