
Zašto preterana ljubaznost na poslu može da šteti?
Socijalna nelagodnost je česta pojava, posebno na poslu, bilo da je reč o davanju povratnih informacija, timskoj dinamici ili komunikaciji sa nadređenima. Većina ljudi u tim situacijama pokušava da ostavi dobar utisak preteranom ljubaznošću: osmesima, smehom, komplimentima. Ali upravo taj pokušaj često deluje neiskreno i kontraproduktivno.
Problem sa “preterano finim” ponašanjem
Ljudi lako prepoznaju kada neko prikriva nelagodnost. Veštački osmeh i nesuvisli komplimenti mogu ostaviti utisak neautentičnosti. Umesto da izgrade poverenje, ovakve interakcije često izazivaju sumnju i neprijatnost, piše CNBC Make It.
Znate li ko su „korporativne psihopate“? Svaki peti šef je kao iz trilera
Kako promeniti kulturu preterane ljubaznosti?
Preispitajte norme
Zapitajte se: Da li svi zaista žele ovakvu kulturu ili samo slede tuđi primer? Ako niko ne dovodi u pitanje ovakvo ponašanje, svi će ga automatski usvajati. Predložite drugačiji pristup, recimo, konkretne komentare o tome šta je u prezentaciji bilo dobro, a šta može da se poboljša.
Niste primljeni na posao? Iskoristite to da se zaposlite negde još bolje
Budite konkretni na poslu
Umesto opštih komentara, fokusirajte se na konkretna ponašanja. Umesto “dosadna prezentacija”, recite “bilo je previše stručnih izraza”. Isto važi i za pohvale, što su preciznije, to su korisnije.
Krenite polako
Ako vam iskrenost nije prirodna u poslovnom okruženju, počnite sa bezazlenim temama. Vežbajte kulturu povratne informacije na malim stvarima, poput predloga za zajednički prostor, pre nego što pređete na važnije teme.
Promena kulture zahteva vreme. Ali kada se iskrenost postavi kao norma, timovi postaju otvoreniji, produktivniji i međuljudski odnosi zdraviji.
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Freepik