Internet kupovina, online kupovina

Zašto odustajemo od internet kupovine? Izašlo prvo istraživanje e-commerce tržišta u Srbiji

Ecommerce Asocijacija Srbije predstavila je prvo nacionalno istraživanje tržišta elektronske trgovine u Republici Srbiji, koje donosi jedinstven i sveobuhvatan uvid u stanje i pravce razvoja domaćeg e-commerce tržišta. Izveštaj je objavljen na preko 140 strana, a u njegovoj pripremi učestvovali su ključni akteri iz institucija, privatnog sektora i same e-commerce zajednice.

Izveštaj je rezultat višemesečnog rada i saradnje sa: Narodnom bankom Srbije (NBS), Republičkim zavodom za statistiku, RATEL-om, Privrednom komorom Srbije, kompanijama Visa i Mastercard, kao i brojnim internet prodavnicama i internet kupcima koji su uzeli aktivno učešće kroz anketiranje i direktne uvide iz prakse.

Digitalk konferencija: Srbija ima 8.000 internet prodavnica

„Ovo istraživanje predstavlja važan korak ka boljem razumevanju tržišta elektronske trgovine u Srbiji. Zahvalni smo svima koji su doprineli njegovoj realizaciji – od vodećih institucija koje su podelile ključne podatke i ekspertizu, do vlasnika internet prodavnica i online kupaca koji su svojim iskustvom i uvidima obogatili rezultate. Verujemo da će ovaj izveštaj postati osnova za bolje planiranje, regulativu i podršku daljem rastu digitalne trgovine u zemlji,” izjavio je Ivan Tanasković, izvršni direktor Ecommerce Asocijacije Srbije.

Zašto odustajemo od internet kupovine

U okviru putanje svakog pojedinačnog kupca, otkrivaju se lokacije, stranice, situacije ili razlozi koji negativno utiču na vaše kupce. Ukoliko kupce izgubite u ovom procesu, od ključnog značaja je da saznate kako, zašto i gde ste ih izgubili.

Nakon toga, možete da donesete argumentovane odluke i unapredite navedene segmente i usluge sa ciljem da kupce zadržite.Jedno od pitanja u istraživanju je zbog čega najčešće ljudi odustaju od kupovine preko raznih sajtova. Odgovor koji je zauzeo prvo mesto je, nravno, zbog potrage za boljom cenom. Odmah ispod njega kao razlog odustanka se navode negativne recenzije, zatim neodgovarajuće ili skrivene informacije o dostavi ili povratu. Jedan od razloga je i komlikovana web stranica, ali i činjenica da je nemoguće snaći se na sajtu.

Kompletno istraživanje je dostupno javnosti na sajtu Asocijacije: ecommserbia.org/istrazivanje-trzista.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: ECS/ Ustupljene fotografije/Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE