Budući da se bliže izbori velika pažnja javnosti usmerena je na mlade, kao delu društva koje najčešće nije zainteresovano da glasa ili bar ne u dovoljnom procentu.
Neki od razloga koji se najčešće spominju su apatičnost, nezainteresovanost, mišljenje da njihov glas ne može mnogo da utiče ili izmeni stvari, neodlučnost…
Ovih dana pažnju javnosti skrenuo je spot u okviru jedne od kampanja čiji je cilj da motiviše mlade da glasaju na predstojećim izborima.
Dugme IDE GLAS
Video spot počinje tako što mlađa i starija sugrađanka ulaze u lift koji se potom zaglavi.
Nakon paničnog pokušaja mlade devojke da “otkoči” lift uklučuje se starija godpođa sa pitanjima I potpitanjima: “Šta je, nervozica malo si živčana, trka, frka, prpa, gde gori… Aaaa, ti bi da glasaš, pa da li se sada ide na biračko mesto…E da od vas mladih zavisi niko živ ne bi izašao da glasa… do podne spavate, onda buljite u ta vasa sokoćala…vi bi samo da spakujete diplome i bežite preko grane, ne bi ja vama dala pravo glasa, stariji treba da odluče, a ne mladi….”, priča u jednom dahu starija sugrađanka.
Spot se završava tako što devojka na kraju uspe da stisne dugme IDE GLAS, nakon čega se vrata lifta otvaraju i ona uspeva da izađe.
Kraj spota prati i poruka: Ti odlučujes o svojoj budućnosti izađi, glasaj .
Reč je o društvenoj kampanji #IdeGlas koja promoviše aktivizam mladih i političku participaciju građana i građanki u izbornim procesima.

glasanje, ilustracija, glasački list
Zašto je važno da mladi glasaju?
Kampanja je fokusirana na predstojeće izbore, zakazane za 3. april.
Mladi aktivisti i aktivistkinje su na zadatku da motivišu građane da ostvare svoje pravo glasa, bez obzira na svoje političke preferencije.
Poštujući pravila apsolutne stranačke neutralnosti i bez agitovanja za bilo koju političku opciju, cilj nam je da podignemo izlaznost na izborima, ali i svest o konceptu aktivnog građanstva i značaju učestvovanja u demokratskim procesima, navodi se na sajtu.
Kampanju “Ide glas” realizuje Centar E8, usmeren na rad sa mladima i za mlade.
Cilj nam je da dokažemo da je svaki glas na izborima važan i da mladi nisu apatični i nezainteresovani za društvo u kome žive, navode.
Izvor: BIZLife
Foto: Printscreen