Borko

Zašto je društveno odgovorno poslovanje jedini ispravan put

Društveno odgovorno poslovanje velikih kompanija menja odnose u privredi – mala preduzeća više nisu sama protiv svih, već su deo šire poslovne zajednice. Pozitivan uticaj i saradnja mogu biti pokretač razvoja, a ne samo obaveza ili korporativni trend.

Dok sam radio na televiziji, a potrajalo je to, bogme, 16 godina, najviše sam se bavio ekonomskim i privrednim temama, ali su mi preduzetničke priče uvek bile najdraže. Ti neprimetni ljudi iz komšiluka, vredni ko mravi, oni koji guraju da preguraju svaki dan, koji su ni iz čega napravili nešto…

I nekako, radeći te priče i slušajući ono što ih poslovno najviše muči, vremenom sam i ja počeo da im „držim stranu”, mada nisu uvek bili u pravu. Ali šta ćeš, moraš da braniš slabijeg! Međutim, ja i dalje isto mislim i teško će me neko razuveriti – država i njeni nameti jesu i još dugo će biti najveća prepreka razvoju male privrede.

Ali nije to tema ovog uvodnika. Reč je o jednoj predrasudi koju sam stekao braneći prava preduzetnika u surovom svetu tržišne konkurencije: „Veliki će pojesti male.” Zaista, dugo mi je trebalo da „prihvatim” da korporativni biznis nije babaroga koja se krije ispod kreveta malog privrednika. Mada, kad bolje razmislim, predrasude u poslovnom svetu i jesu samo „priče za laku noć”.

Jednostavno je – nema male privrede bez velike, i obrnuto. Tačno je, nije malima lako da prežive na tržištu, ali i velikima trebaju uzgajivači, proizvođači, podizvođači, dobavljači, prevoznici, pa na karaju krajeva – i moleri, da dođu da im osveže kancelarije s vremena na vreme. I tu dolazimo do onog što je tema ovog broja – UTICAJNO / ODGOVORNO.

Korporativni svet, a pre svega velike domaće i strane kompanije, doneo je kulturu poslovnog ponašanja u poslovnu zajednicu Srbije i to je taj uticaj o kome govorimo u ovom izdanju magazina BIZLife. Ali baš tu leži i gorepomenuta odgovornost, jer jedno bez drugog, jednostavno, ne ide.

Moguće je poslovati odgovorno i na taj način pozitivno uticati na druge. Kako na velike rivale tako i na male konkurente

Naravno, ne treba ništa idealizovati, niti ulepšavati stvarnost, jer nisu svi isti. Ima mnogo onih koji nemilosrdno gaze, ne razmišljajući ni o ljudima, ni o sredini, a naročito ne o budućnosti. Ali takvi nas ne zanimaju, mi želimo da pokažemo da je zaista moguće poslovati odgovorno i na taj način pozitivno uticati na druge. Kako na velike rivale tako i na male konkurente.

Onomad smo krenuli od CSR-a, a sad uveliko pričamo o ESG-u, ali kada je reč o društveno odgovornom poslovanju, meni je zaista svejedno da li je u tom kontekstu starija kokoška ili jaje. Cinici bi rekli, da nema ESG izveštavanja, ne bi bilo ni društveno odgovornih projekata, ali to je stvarno nebitno. Sve i da jeste tako, grudva je bačena i lavina je krenula. Kompanije se ugledaju jedna na drugu, takmiče se, to vide njihovi zaposleni, ali i oni kojima su ti projekti namenjeni. Svi oni zajedno to prenose svojim kolegama, saradnicima, ukućanima, prijateljima i tako redom.

To može biti sve, samo ne loše !!!

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik/Zoran Rašić/Nina Kostić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE