YouTube

Zašto direktor YouTube-a ograničava korišćenje društvenih mreža svojoj deci?

Izvršni direktor YouTube-a Nil Mohan poslednji je u nizu tehnoloških lidera koji su otvoreno priznali da svojoj deci ograničavaju korišćenje društvenih mreža, u trenutku kada posledice prekomernog boravka na internetu kod mladih postaju sve očiglednije.

Mohan, koji je na čelo YouTube-a došao 2023. godine, nedavno je proglašen za CEO godine 2025. po izboru magazina Time. U intervjuu za taj magazin rekao je da je upotreba medijskih platformi u njegovoj porodici strogo kontrolisana.

Foto: Evan Agostini/Invision/AP

„Ograničavamo vreme koje provode na YouTube-u i drugim platformama, kao i na drugim oblicima medija. Radnim danima smo stroži, vikendom nešto blaži. Daleko smo od savršenih“, rekao je Mohan u TikTok videu koji je u četvrtak objavio Time.

Umerenost i balans 

On je naglasio da su „umerenost i balans“ ključni princip kojih se on i supruga drže, ne samo kada je reč o YouTube-u, već i o svim drugim onlajn servisima. Mohan ima troje dece – dva sina i ćerku.

Stručnjaci već godinama upozoravaju na štetne posledice prekomerne upotrebe pametnih telefona i društvenih mreža kod dece i tinejdžera. Džonatan Hajdt, profesor na Univerzitetu u Njujorku i autor knjige Anksiozna generacija, zalaže se za to da deca ne dobiju pametni telefon pre 14. godine, a da društvenim mrežama ne pristupaju pre 16.

„Neka imaju običan telefon na preklop, ali treba imati na umu da pametni telefon zapravo i nije samo telefon. Može da služi za pozive, ali je to višefunkcionalni uređaj kroz koji ceo svet može da dođe do vaše dece“, rekao je Hajdt u intervjuu za CNBC ranije ove godine.

Australija uvodi zabranu za mlađe 

Australija je ove nedelje postala prva zemlja koja je zvanično zabranila osobama mlađim od 16 godina pristup velikim društvenim mrežama. Uoči usvajanja tog zakona, istraživanje agencije YouGov pokazalo je da čak 77 odsto Australijanaca podržava ovu zabranu, iako je njena primena naišla na određeni otpor.

YouTube

Foto: Unsplash/Zulfugar Karimov

Mohan je u opširnijem razgovoru za Time istakao da oseća „ogromnu odgovornost“ prema mladima, ali i prema roditeljima, kojima želi da omogući veću kontrolu nad načinom na koji njihova deca koriste platformu. YouTube Kids, verzija prilagođena deci, pokrenut je još 2015. godine.

„Cilj mi je da svim roditeljima olakšamo upravljanje korišćenjem YouTube-a, na način koji odgovara njihovom domaćinstvu“, rekao je Mohan, dodajući da svaki roditelj ima sopstveni pristup i pravila.

Sličan stav dele i drugi tehnološki milijarderi

Sličnu politiku primenjivali su i drugi čelnici iz tehnološkog sveta. Bivša direktorka YouTube-a Suzan Vojcicki nije dozvoljavala svojoj deci da slobodno pretražuju sadržaj na aplikaciji, osim ako nisu koristili YouTube Kids, a vreme provedeno na platformi bilo je strogo ograničeno.

„Mlađoj deci dozvoljavam da koriste YouTube Kids, ali uz jasno ograničeno vreme. Mislim da previše bilo čega nije dobro“, rekla je Vojcicki za CNBC još 2019. godine.

Među tehnološkim titanima koji su skeptični prema prevelikom vremenu pred ekranima je i Bil Gejts, suosnivač Microsofta. On je više puta govorio da svojoj deci nije davao mobilne telefone dok nisu napunila 14 godina.

„Kod nas za stolom nema telefona tokom obroka. Deca nisu dobila mobilne telefone pre 14. godine, iako su se žalila da su ih druga deca dobila ranije“, rekao je Gejts pre nekoliko godina.

S druge strane, milijarder Mark Kjuban otišao je i korak dalje – instalirao je Cisco rutere i koristio softver za nadzor kako bi pratio koje aplikacije njegova deca koriste, pa čak i da im, po potrebi, u potpunosti isključi pristup telefonu.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: AP Photo, Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE