
Zadovoljan zaposleni nije slučajnost
Svi znamo da su najbolji ambasadori kompanija, u stvari, zadovoljni zaposleni – oni koji na kafi svojim prijateljima pričaju o svim stvarima koje su im važne, a omogućavaju im da na posao odu sa osmehom i bez teskobe ponedeljkom ujutru
Piše: Aleksandra Pupovac, Europe Communications Representative – PepsiCo
Kada zaposleni imaju pozitivno iskustvo unutar kompanije, oni to spontano dele među svojim prijateljima, kada sretnu komšinicu ili odu kod tazbine na nedeljni ručak. Zadovoljan zaposleni i poruke koje van kancelarije nosi sa sobom jačaju ugled kompanije i olakšavaju privlačenje novih talenata. Svi znamo kako se raspitujemo u vezi sa atmosferom i benefitima kod potencijalnog poslodavca – neformalno i preko trećeg kolena, ako zatreba.

Aleksandra Pupovac, Europe communications Representative – PepsiCo
Za kompaniju je važno zadovoljstvo zaposlenih, a za zadovoljstvo zaposlenih – efikasne interne komunikacije.
Bilo da je povod za zadovoljstvo zaposlenih odličan paket benefita, prilika za karijerni rast i razvoj ili interni program nagrađivanja, važno je da o svemu tome bude komunicirano blagovremeno i na način na koji zaposleni mogu da razumeju. Nije dovoljno samo okačiti poster na zid ili poslati generički imejl i misliti da je to dovoljno. Važno je da zaposleni budu svesni svih mogućnosti koje im stoje na raspolaganju, da znaju kako da ih koriste i da ih doživljavaju kao deo svoje svakodnevice. Tu je ključna uloga internih komunikacija, koje razvijaju priče i poruke kroz koje će ove pogodnosti zaista dobiti na značaju.
Na primer, zamislite kompaniju koja odvaja značajna finansijska sredstva na pogodnosti kao što su fleksibilno radno vreme, dodatni slobodni dani i sjajni programi za profesionalni razvoj, ali o ovim pogodnostima ne komunicira jasno i redovno. Zaposleni ne znaju šta im je sve na raspolaganju i nemaju jasne instrukcije kako da koriste ove prednosti. Rezultat? Zaposleni ne koriste benefite i kompanija gubi uložen novac, a uz to – zaposleni nisu svesni koliko kompanija brine o njima.
Pravilnim pristupom i poznavanjem svoje publike interne komunikacije mogu da približe i naglase sve što je zaposlenima zaista važno, umesto da informacije ostanu neprimećene ili pogrešno interpretirane.
Pored toga, interne komunikacije kroz svoje kanale konstantno osluškuju potrebe zaposlenih i znaju ih kao svoj dlan. Tako mogu pravovremeno da saopšte HR timu koje su to oblasti od značaja za zaposlene, a koje direktno utiču na njihovo zadovoljstvo i angažovanost. Na primer, ako kroz anketu zaposleni izraze nezadovoljstvo balansom privatnog i poslovnog života, kompanija može da uvede rad od kuće kao opciju ili dodatne slobodne dane, kako bi odgovorila na njihove potrebe i ostvarila viši nivo zadovoljstva zaposlenih. Isto tako, mogu se dobiti vredni uvidi i saznanja šta ipak nije relevantno za zaposlene, a zatim se preusmeriti resursi i pažnja na ono što je odlučujući faktor pevušenja u kolima dok idemo ujutru na posao.
Efikasne interne komunikacije nisu samo alat za deljenje informacija, već i za kreiranje dijaloga, a dijalog je presudan u izgradnji osećaja poštovanja i vrednovanja zaposlenih. Organizacije koje komuniciraju transparentno, dvosmerno, u pravo vreme i na pravi način, kroz kanale koji su prilagođeni zaposlenima – stvaraju atmosferu u kojoj se zaposleni osećaju saslušano i uvaženo. Kada zaposleni vide da se njihovi komentari i sugestije zaista uzimaju u obzir i da se konkretne promene dešavaju kao rezultat njihove povratne informacije, njihova lojalnost i motivacija rastu.
Na zadovoljstvo zaposlenih značajno utiče i način na koji rukovodioci komuniciraju u okviru tima – ne samo šta govore već i kako to rade. Njihov ton, transparentnost i otvorenost oblikuju timsku kulturu, motivaciju i poverenje. Interne komunikacije igraju ključnu ulogu kao partner i savetnik, pomažući liderima da razviju efikasnu i inspirativnu komunikaciju koja podstiče pozitivnu radnu atmosferu i jača timski duh.
Svi želimo da sedimo za stolom za kojim se naš glas čuje, a mišljenje uvažava. Isto važi i za odabir poslodavca.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: lookstudio Freepik/Iryna Bordovska